Fråga: Bytt till nordisk variant. Måste jag byta tillbaka för service?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av tswfootball, 10 december 2013.

1. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hej!

Jag hade en HTC One med CID TMOB-101 som hade problem med kameran och som jag sedan skickade in till Deltaservice för att få det åtgärdat.

Jag fick den sedan tillbaka och kameran funkade utan problem.. Jag beslöt mig sedan för att ändra telefonen till en nordisk variant genom att låsa upp bootloadern ändra CID och har nu uppdaterat luren till 4.3..

Nu är det så att några dagar senare så märkte jag att lim och "limtrådar" började läcka ut ur sidorna på telefonen och längst nere till höger finns det ett ganska stort glapp mellan högtalargallret och den vita plasten. Även glaset sticker upp där en del..
    Kortfattat så var telefonen alltså i mycket sämre skick än när jag skickade in den..

Jag kontaktade Deltaservice och de sa de kunde fixa en backreparation och skicka tillbaka till Polen..

Det jag undrar nu är, borde jag ändra tillbaka telefonen till CID TMOB-101? Eller kan jag låta bli telefonen som den är?

Asså finns chansen att de fullständigt nekar mig en reparation för att de kanse nu att jag låst upp bootloadern då jag har en nordisk variant när telefonens serienummer egentligen pekar på en T-mobile Germany branded telefon?
    Det är ju egentligen helt löjligt att de skulle göra det, då problemet har ingentign med det att göra och att de satt ihop telefonen helt fel..

Vad tror ni?

2. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Du har s-off, lika bra att fixa original cid och se till att bootloader står som locked för att vara säker tycker jag

Sent from my HTC One using Tapatalk

3. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Grejen är att jag satte S-on igen direkt..
    Men det går väll göra S-off på hboot 1.55 också?

Men du tror chansen finns att de nekar den om jag skickar in den såhär alltså?

Anledningen till att jag helst inte ändrar är för ja har bara en windows 8.1 PC hemma.. Och fick aldrig fastboot att funka med den förut.. :/ va tvungen att låna en windows 7 dator för att få till det senast

Last edited: 10 december 2013
  4. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Ok, fungerar utmärkt att fixa s-off med hboot 1.55. Fixade det med rumrunner åt lillebror.
    Har ingen koll på win 8.1 dock, Windows 7 på alla datorer här :-)

Sent from my HTC One using Tapatalk

tswfootball gillar detta.
  5. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hmm okej får se till att försöka låna någons win 7 dator igen då :)