Problem: Bytte SIM-kort och ny kan jag inte stänga WiFi och sätta på USB Debug

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Saliciouscrumbs, 31 jan 2012.

1. Saliciouscrumbs

Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kan inte längre stänga av WiFi. Jag har inte ställt in telefonen så att den ska automatiskt söka efter nätverkar, inte heller har jag "keep WiFi on during sleep". Ändå så kopplar den tillbaka till WiFi direkt efter jag stänger den. Jag kan alltså se hur WiFi knappen i inställningar hoppar från "On" till "Off" när jag trycker på den för att stänga WiFI, för att direkt efter hoppa tillbaka till "On". Extremt störigt. Det hjälper inte att "glömma" nätverket för den går fortfarande tillbaka till "On".

USB Debugging visar liknande beteende. Hur mycket jag än bockar för USB-debug så är den avbokad nästa gång jag går in i developer options.

Jag bytte precis SIM-kort då det är inatt som jag byter från Telia till Telenor. Inte ska det påverka telefonen på detta sätt?

Har en rootad Nexus med stock ICS.

Någon som vet och kan hjälpa?

Edit: Ok, testade precis sätta tillbaka gamla SIM-kortet och då fungerade det att stänga av nätverk/sätta på USB debugging. När jag satte tillbaka Telenors SIM-kort gick det inte längre. Det är alltså inte en app som spökar.

Last edited: 31 jan 2012
  2. michap

michap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

En möjlighet kanske kan vara att telefonen vill slå på Wifi för att data inte fungerar med det nya sim-kortet, även om det låter långsökt. Kanske funkar det bättre när ditt abonnemang hos Telenor är helt aktiverat. Bara en tanke..

3. Saliciouscrumbs

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Surf samt ringa fungerar. Men jag ringde Telenor och de sa att jag skulle vänta ytterliggare en dag för att låta problemen försvinna av sig själv (de sa det berodde på flytten).

4. Saliciouscrumbs

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det löste sig själv efter ett tag.