CAD (För ritningar) och Fjärrskrivbord

Diskussion i 'Applikationer' startad av More404, 18 nov 2012.

1. More404

More404 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Ny på forumet så jag hoppas att denna tråd hamnar rätt.

Jag funderar på att köpa in några plattor som vi kan använda i jobbet. Själv så har jag kört iPad sen den kom men är nu mer intresserad av Android.

Jag har i princip redan valt Galaxy Note(pga pennan, autofokus samt blixt) men söker nu bra program för att kunna göra enklare CAD-ritningar samt för att kunna ansluta till fjärrskrivbord(windows)

Kravet på CAD-programmet är att det skall kunna göra måttsatta 2d-ritningar samt kunna exportera till DWG eller DXF.(Autocad WS duger inte då man bara kan editera ritningar i det programmet)

Kravet på Fjärrskrivbordet är att man ska kunna använda det något sånär ;)

Så har ni några tips? Jag skulle gärna forska själv men har ingen androidenhet att testa på.

Tack på förhand.

2. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testade 2x client rdp som är gratis för något halvår sedan, har för mig denna var ok som fjärrskrivbordsklient. Den är ju gratis så bara att testa när du får tillfälle.

3. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

har använt 2x client nåt år och plötsligt slutade det fungera. Har inte orkat felsöka helhjärtat men gav Wyse Pocketcloud (gratisvarianten) en chans igen, och den har verkligen blivit bra, så det kan jag tipsa om!

4. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

AndroidVNC har jag testat som kortast och det verkar fungera riktigt bra (om det nu duger med en VNC-klient)

5. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Teamviewer som fjärrskrivbord klient skulle jag säga, kanon smidig.

Kan du inte helt enkelt skapa några dwger i Autocad WS, så du använder tillfälligt tills du kommer till en dator. Och då gör nya som du kan skapa i när du är ute i fält?

För enklare samt svårare cad ritningar kan du göra i Autocad WS vilket jag skulle vilja påstå är det bästa programmet för ditt ändamål. Då det kommer från Autodesk samt kör konto så du kan synka dem direkt till till autocad på datorn sen.