Call/SMS announcer

Discussion in 'Applikationer' started by cola, Aug 23, 2011.

1. cola

cola Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Finns det någon bra app som läser upp vem som ringer och SMSar?

Just nu har har jag installerat Call Announcer som fungerar bra på allt förutom att den inte fixar SMS om man kör nåt annat än default klienten, och den senaste uppdateringen för Call Announcer gjordes 2010 så jag antar att den är död.
    Förut testade jag SayMyName som tyvärr ibland tokhängde sig och drog ur batteriet på en timme eller två. Jag har även testat Announcify men den är helt hopplös, definitionen av användarovänlighet.
    Det finns ju några betal-appar men 15 minuter är lite kort tid för att konfa och verifiera att det funkar tycker jag...

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder Tasker.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. cola

cola Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Varför är jag inte förvånad över att tasker fixar även det? :) Men känns som lite overkill bara för att få SMS announce att fungera... Såg att det fanns en 7-dagars trial så jag ska nog testa när jag har tid att sätta mig in i Tasker, kanske jag får för mig att använda fler funktioner i Tasker. Tack för tipset!

4. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Visst, Tasker kostar som en billig öl på krogen men den fyller sedan väldigt många funktioner. Du slipper med andra ord ha 10 olika appar för alla dessa smågrejer.

Sent from my Nexus S using Tapatalk