canal digital el viasat eller?

Diskussion i 'Off Topic' startad av dweebling, 30 jul 2012.

1. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Vad sitter ni med för kanaler där ute i stugorna.
    Jag är uppvuxen på landet så parabol var självklart och det har hängt med under alla år trots att vi bor i lägenhet.

Nu har vi canal digital familjepaket + tvillingkort till barnens rum.
    Men vi är inte helt nöjda med mottagningen på tex tv3 HD.
    Vi vill gärna ha HD kanaler men CD verkar mest ha struliga mottagare när det gäller dessa kanaler.

Någon med viasat som kan berätta vad ni tycker, de verkar dock mycket dyrare.
    Annars har vi stadsnät men även där verkar man komma upp i väldigt höga månadskostnader.

2. lector

lector Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör med Viasat via statsnät(iptv) av den enkla anledningen att viasat äger rättigheterna till premier league och nhl. Betalar ca 650kr i månaden men då har jag även viaplay. Kvalitén är utmärkt, det ända jag har att anmärka på är att kanalbyten kan gå väldigt långsamt ibland.. händer dock inte alltför ofta så det kan jag leva med.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jobbar extra vid studier i ett varuhus som säljer både och. Det vi hör som respons är att Viasat har bättre signal, utbud och pris.

Boxer är som mest populärt och då slipper man parabol.

Comhem säljs men då oftast till hushåll som inte har något val. Inte för att Comhem är särskilt kasst när det gäller TV-bildskvalitet men det är ju begränsat vart man kan få tag i det.

Skulle jag bott i en villa hade jag utan tvekan valt Viasat. Kanalpaketen passar mig bra och kvaliteten på boxar och signal är väldigt bra. Boxarna känns snabba och stabila.

Men viktigast är nog kanalutbuden. Titta på vad Viasat har. Familjepaketet skall ligga någonstans emellan 250.- och 300.- och ger samtidigt en herrans massa kanaler som i mitt tycke är rätt schyssta :)