Cardiotrainer och träningsklocka

Diskussion i 'Applikationer' startad av glimbrink, 19 jan 2011.

1. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hej! Vi är ett gäng som springer ca 1 mil varje tränigstillfälle och det är 2-3 gånger i veckan. Jag vill ju ha statistik så jag har tagit med telefonen och mäter med den. Använder programmet Cardiotrainer som jag har köpt.

Nu till saken, dem jag springer med har köpt löpar klockor med gps osv som kostar en hel del som jag inte vill lägga pengar på, när i springer stämmer nästan alltid deras klockor överens men min mobil säger att jag sprungit 300-900 meter längre. Så när jag har sprungit en mil så kan deras klockor säga 9.1km det är ju inte kul om det inte är exakt.

Vad är felet? Är det gpsen som inte är bra? Är det AGPS som ställer till det eller är det programmet som är dåligt?

Tacksam för svar och diskussion om någon annan träffat på detta problemet!

2. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 182

MINA ENHETER

Vilken telefon har du? Vissa telefoner har väl mindre bra noggrannhet i sin GPS har jag läst. Jag har en desire och använder Sportypal när jag springer, den stämmer väl överens med löparspåret som ska vara 2,5 km även om jag springer några varv.

3. andersstr

andersstr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

desire z

5. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 182

MINA ENHETER

Har inte en aning om vad som är knasigt. Men du kan ju alltid prova med ett annat program, både SportyPal och Runkeeper kan du hitta gratis på market. Bägge fungerar fint för mig, sen vet jag ju förstås inte om de stämmer exakt då jag inte kört dem jämte någon annan gps som du har gjort. Men jag upplever som sagt att de stämmer väldigt bra jämfört med löparspårets uppmätta sträcka.

6. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

okej synd bara att jag har köpt cardio då vill man ju använda, jag testade idag med ändrat filter level med exakt samma resultat.

7. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hur väl stämmer ditt gps-spår med kartan?
    Jag kör Runkeeper på min Wildfire och gps-spåret är spot-on på kartan.
    Runkeeper Pro är förövrigt gratis tom 31/1 (normalt $9.99) så det skadar ju inte att jämföra de två.
    Och faktiskt är det ganska bra att testa Runkeeper, för på deras websida kan man ladda upp gps-spår från tex en Polar-klocka. Då kan du ju se exakt vad skillnaderna är.
    Troligtvis ligger skillnaderna i hur ofta positionen loggas.
    Signal mottagningen borde inte skilja så mycket och det är till största delen antalet sateliter som avgör noggrannheten.

8. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

det skiljer ju lite i gps spåret men jag får leva med det andra som har testat får samma resultat som mig med mobil så det får vara så. Cardiotrainer är så bra speciellt när man ska gå ner i vikt och hålla statistik