Case-Mate HTC Desire Tough Case

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Raf, 13 sept 2010.

1. Raf

Raf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Fick precis mitt Case-Mate HTC Desire Tough Case som jag beställt från MyTrendyPhone.se och jag måste säga att jag är mycket nöjd.

Ett bra fodral som är i två delar. Innerst en silikon strumpa och utanpå den ett hårt plast skal. Alla portar är åtkomliga så klart. Kamera, led, högtalare funkar precis som vanligt. Man fick även med en screen protector (vilket jag inte visste) som var lätt att applicera.
    Ok... Telefonen blir lite tjockare, men om man inte vill använda sidenhandskar varje gång man håller i telefonen så är det värt det imho.

Ville bara rekomendera! <3

2. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Hejsan!

Tack för tipset, är precis ute och letar efter ett bra skal till min Desire , men vill inte att skalet ska bygga ut telefonen så mycket utan heltst vara tunnt.
    Hur greppvänlig är telefonen med skalet på och stör den mottagningen av data/gps/wifi på något vis ?

Hur är passformen på skalet och hur sitter delarna på plats på för vis?

Hur känns materialet (gummi, plast, hårt ,mjukt )?

3. Anders Sebring

Anders Sebring Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Också intresserad av feedback på det här skalet. Såg klart intressant ut.

4. Mr Zorro

Mr Zorro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

+1:)

5. ENDOSKELLETONT800

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

6. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

@ Raf: Du skulle inte kunna ta några fler bilder på den så man kan få se lite mer av den? :)

@ ENDOSKELLETONT800: Hur väl tycker du den skyddar telefonen? I och med att den "bygger väldigt lite på telefonen".

Last edited: 29 sept 2010
  7. ENDOSKELLETONT800

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

@ ENDOSKELLETONT800: Hur väl tycker du den skyddar telefonen? I och med att den "bygger väldigt lite på telefonen".[/QUOTE]

Den skyddar telefonens baksida och dess fyra hörn men inte själva displayen.
    Materialet är någon slags hårdplast som har perfekt passform och sitter tajt runt telefonen.
    Är man ute efter ett ännu bättre skydd så finns ju deras tough serie som det skrivs om här ovan men då så blir ju telefonen plötsligt lite klumpigare eftersom den bygger ut mer då även framsidan skyddas bättre i toppen, botten och vid hörnen. ..

8. macgunde

macgunde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska inom kort köpa en HTC Desire, min legend vägrar att starta upp efter en 2 månaders cykeltur i Afrika. Troligtvis fuktskadad. Frågan är vilket av fodralen man ska satsa på? Ska tåla lite, men ej bli för klumpig... Hur klumpigare blir den med Tough Case tros..?

HTC Desire Barely There Cases vs. HTC Desire Tough Cases