Cat b15q åtkomst via datorn?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Snubbel, 23 jun 2015.

1. Snubbel

Snubbel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har försökt distans supporta mina föräldrar i en timme i kväll utan framgång med att försöka få igång så de kan komma åt mobilens foton och framför allt filmer via datorn.
    Problemet är bara att när de kopplar in den via usb till datorn så hittar den enheten men när de försöker öppna den så får de upp ett meddelande som säger något i still med "sätt in hårddisk i externhårddiskkabinetten och försök igen"

Har försökt genom PC suite som skulle hjälpa enligt (tror de lyckades installera det korrekt då telefonen dök upp som hårddisk efter det)
    http://symptomdb.com/pc-suite-cater...p-vista-win7-win8/pc-suite-driver/2015/02/12/

Kan det vara något så dumt som att man bara kan komma åt det som är sparat på ett eventuellt extra minneskort i telefonen eller finns det något annat som behöver göras för att komma åt filerna?

Mvh

2. Ducceman

Ducceman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Flip 4
    Platta:
    Lenovo P12 Pro
    Övrigt:
    Shield 2017
    Har du provat installera ES-filutforskaren? Då är det ju bara att kopiera från telefonen till datorn.

3. Snubbel

Snubbel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nope, snabb googling sa att det var en app, men kan jag komma åt datorn via telefonen med hjälp av denna?
    Oavsett inget jag tänker försöka få föräldrarna att lyckas med via telefonsupport men kan kolla på det själv i alla fall. Tack för tipset :)

4. Ducceman

Ducceman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Flip 4
    Platta:
    Lenovo P12 Pro
    Övrigt:
    Shield 2017
    Ja du kommer åt alla datorerna i samma nätverk, man måste köra inloggningen visserligen men räcker med en gång sen kommer den ihåg det.