Cat S60, ekar vid samtal

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av bbn, 3 dec 2016.

1. bbn

bbn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tja. Haft min S60 i snart en vecka, riktigt nöjd med den än så länge. Dock har jag fått klagomål över att det ekar i samtal, dvs motparten hör sig själv allt för ofta. Jag själv har inget problem med det, hör dom andra hur bra som helst.
    Har prövat att sänka volymen under samtal, men verkar inte göra någon skillnad.

Telefonen är inte rootad, och jag har inga som helst planer på att göra det heller (inte särskilt kunnig, vill inte äventyra garanti etc). Android 6.0.

Någon som har tips på vad jag kan göra för att motverka ekot?

Tack på förhand!

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 180
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som att det kan vara något problem med noise cancellation. Nexus 6P hade liknande problem, förvisso inte med eko riktigt, men att motparten hade svårt att höra.

Du kan kika under inställningar för samtal eller ljudinställningar och se om du hittar något alterantiv för brusreducering/noise cancellation. Prova i sådana fall stänga av det. I vanliga fall finns dock inget sådant alterantiv.

Om det sker med alla du talar med och oavsett operatör hade jag nog reklamterat/skickat in telefonen på garantin. Tror ingen inställning kan hjälpa dig. Har googlat runt lite, men hittar inga andra som påtalat samma problem, vilket talar för att du fått ett måndagsex.

En klassiker som kan vara värt att testa först, om du orkar, är en fabriksåterställning.

Ara gillar detta.