Cdon och Samsung

Diskussion i 'Galaxy S' startad av the-guvnor, 7 okt 2010.

  1. the-guvnor

    the-guvnor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Köpte en galaxy via cdon.
    Fick hem den 8 september tror jag.
    Hann inte testa förens nästan en vecka, och då startade den inte alls.
    Anmälde den som trasig innan det hade gått 7 dagar.
    Skickade in den och skrev att jag ville ha en ny genom DOA.

    Fick svar att den måste in till samsung för kontroll, en vecka gick och jag kontaktade de igen.
    Fick svar att de "oturligt just bytt servicepartner" och det kommer ta ca en vecka till

    Igår efter mer tjat får jag till svar att jag får vänta en vecka till och reklamera servicen om det tagit mer än 4 veckor!

    Vad ska man göra?
    Har alltså köpt en dyr mobil som jag inte alls kunnat använda och den har varit på lagning i tre veckor och en dag:(.

    har ni några tips Vad ska man säga till dem?
     
    Last edited: 7 okt 2010
  2. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om det är Anovo som telefonen är skickad till, tar det tid.

    En fick gång vänta femveckor på en mobil som låg där, fick tillbaka en swap-lur tillslut..:ehm:
    Hoppas dock att din kommer tillbaka snabbare än så.

    Prova ringa till Anovo direkt och hör vad som händer, för med servicenummret som man kan följa mobilen funkar inte. Min blev inte uppdaterad en enda gång.
     
  3. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Så kan det gå, om man handlar online.

    Du skulle givetvis fått en ny telefon i handen direkt.
     
  4. hasek

    hasek Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    anovo är skit sega
     
  5. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vad pissigt vafan!


    -----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!
     
  6. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Konsumentköplag 26§ reglerar detta. I denna talas det om "skälig tid" vilket varierar från produkt till produkt. Hade det rört sig om felaktiga tomater så hade kanske 2 dagar vart skäligt. Nu har jag för mig att grundregeln är 3 veckor men jag kan ha fel.
    Du har hur som helst rätt att begära prisavdrag eller häva köpet om dom inte avhjälper det inom skälig tid.

    Ring och bråka lite på dom! Begär nån form av kompensation iom att dom inte riktigt håller sig inom skälig tid...typ:)

    http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/
    https://lagen.nu/1990:932