CDON - Vad kan jag göra mer?

Discussion in 'Allmänt' started by bertbw, Mar 31, 2016.

1. bertbw

bertbw Infant Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6
    Får ta och tacka CDON för att ni är så extremt långsamma och har urusel service..
    Jag köper självklart att det tar tid för dem att skicka ut varor vid Black-Friday när många handlar.
    Men.. Att det kan vara så jäkla veligt och gå så jäkla långsamt vid en service är under all kritik.

Jag köpte en Samsung S6 under Black Friday rean, som jag tyvärr lyckades tappa och spräcka skärmen i början av mars.
    Den 5e mars mailade jag CDON om olyckan och begärde fraktsedel och följesedel utav dom så jag kunde skicka in den.
    10 mars fick jag BARA servicekvittot men ingen fraktsedel eller följesedel utav CDON. Svarade såklart direkt att jag inte har fått det men insåg dagen efter att CDON inte är dom snabbaste på att svara så jag kontaktade Mobylife som jag skulle skicka mobilen till och dom fixade det snabbt åt mig.

15e Mars var mobilen framme hos Mobylife och 16e Mars hade dom skickat kostnadsförslag till CDON (Som dom skulle ha skickat till försäkringsbolaget) vilket dom gjorde direkt efter att dom fick svar från CDON.

Sedan dess har jag inte hört något ifrån CDON om mobilen men kontaktade iförrgår morse försäkringsbolaget som sa att dom hade skickat ett mail till CDON ca den 17-18onde mars att det kostade för mycket att laga den och att CDON skulle skicka en ny mobil till mig.

Tror ni jag har fått någon ny mobil? Nej.
    Har jag kontaktat deras kundservice? Ja.
    Har jag fått ett bra svar ifrån kundservice? Nej.
    Har kundservice bett mig maila hemelektronikavdelningen? Ja.
    Har jag fått svar på mail dom senaste 12 dagarna? Nej.

Vad kan jag göra mer?

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    12 dagar är riktigt dåligt. Har du testat att höra av dig på deras Twitter? Här är en URL: https://twitter.com/cdon_com?lang=sv

Du kan ju alltid hänvisa till det här inlägget också.

För övrigt skriver de på sin twitter att de ligger efter med mailen. Detta var dock i januari redan:

bertbw likes this.
  3. bertbw

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6
    Jag tror nog att jag kommer få samma svar på Twitter som när jag har skrivit på deras chatt.. Att dom skall skicka mig till elektronikavdelningen..

bernard likes this.
  4. bertbw

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6
    Tack som fan CDON.

Jag för 2 dagar sedan:
    Hej!

Pratade med Solid försäkringar idag och dom sa att det kommer en ny mobil hem till mig då det kostar för mycket att laga den(?)
    När skickar ni den?
    Jag har nu varit utan mobil i snart 20 dagar och jobbet har försökt nå mig flertalet gånger via telefon men jag kan ju inte svara dom förutom på mail..
    Solid sa även att dom inte har fått något svar ifrån er om mobilen på någon vecka men provade idag igen när jag ringde.

Svar från CDON idag:
    Hej igen,
    Tack för att ni återkom till oss!
    Servicen beräknas ta cirka 10 arbetsdagar från det att verkstaden mottager enheten, förhoppningsvis kan ni därmed erhålla en fungerande telefon i retur inom kort.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Vad i helvete håller dom på med? Jag skall ju få en ny mobil?

5. drzap

drzap Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du borde ha ett ärendenummer hos verkstaden och försäkringsbolaget. Skicka detta till cdon och fråga vad som händer. Jag tror att förvirringen uppstod när du skickade direkt till mobylife. Det finns inget öppet case hos cdon och därför svarar de som de gör. Cdon måste ha ett ärende för att kunna agera och har du extrem otur kan inte cdon öppna ett ärende utan att ha hanterat telefonen, alltså fått den till sig först. Är så fallet så måste du få tillbaka telefonen från verkstaden för att skicka den till cdon som vidarebefordrar till verkstaden för bedömning och nytt kostnadsförslag till försäkringsbolaget. Att verkstaden tagit den direkt gör att de övertagit ansvaret och det i realiteten är de som skall skicka den nya telefonen.

bernard likes this.
  6. bertbw

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6
    Verkstaden skickade Cdons papper, eller ja. Det stod CDONs logga på fraktsedeln/följebrevet.
    Butik står även som CDON på Mobylifes följesida.
    CDON svarade mig även att Mobylife hade skickat kostnadsförslag till dom men dom skulle till Solid.
    Så det borde ju inte vara felet.

Last edited: Mar 31, 2016
    bernard likes this.
  7. bertbw

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6
    Ringde upp Solid i fredags och dom förstod mig helt och hållet när jag förklarade att jag var missnöjd för att det har tagit så lång tid och att jag betalar ett abonnemang hos Tre för 419 kr utan att kunna utnyttja den. Dom hjälpte mig så att handläggaren hos CDON skulle ringa upp mig efter samtalet.

När jag väl pratade med handläggaren så sa han att min färg som jag hade var slut vilket gjorde att jag skulle få betala mellanskillnaden då jag köpte mobilen för 4444kr (nu 5290kr) dsv 846 kr + självrisk för att få en annan färg...
    Visst, det är en småsumma men varför det? Det är inte mitt fel att min färg som jag hade innan inte finns i lager hos dom.
    Förklarade då för han att jag var missnöjd över dels det men även att det har tagit så lång tid för dom med alltihop.
    Så vi kom överens att han skulle kolla om jag kunde få en S7a i Guld och inte betala lika mycket i mellanskillnad som det då skulle ha blivit (2846kr). Dock var han tvungen och kolla med en annan avdelning innan han kunde ge svar.

Så nu får man vänta tills på måndag eller tisdag med svar om hur mycket jag får lägga i mellanskillnad för en S7a. Lär ju bli ett katastrofalt pris som jag kommer att säga nej till och få vänta ytterligare 1-2 dagar för antingen ett nytt pris eller om jag vill ha något annat.

8. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Förstår inte varför du ska få en helt ny telefon? Har man varit klantig och tappat den så får man ju faktiskt betala för servicen av den eller köpa en ny själv. Det går ju inte direkt på garantin men du kanske har någon extra försäkring som täcker skador? Jag försöker inte låta negativ, jag förstår inte bara tyvärr :)

9. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Herregud... Läs innan du ens kommenterar, han nämner på flera ställen "Solid försäkring"..... -_-

jnsson, bertbw and kalleboston like this.
  10. bertbw

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S6
    Fick svar i eftermiddags utav Cdon.. Va skall jag svara? Jag e så otroligt trött på dom nu. De e la klart att dom kan rabattera ner s7an oavsett om den är ny eller inte. Det kommer ju bara ta längre tid och jag kommer bara bli surare.

Hej Oscar,

Jag ber om ursäkt för att jag inte återkopplat till dig tidigare under dagen.

Våran produktavdelning och precis återkopplat till mig angående ett eventuellt utbyte av telefonen.
    Dessvärre så kan vi inte erbjuda någon prisreduktion på en Samsung Galaxy S7 på grund av att telefonen fortfarande är så pass ny som den är, dock så kan vi erbjuda er ett kostnadsfritt VR-headset samt ett minneskort till telefonen om ni väljer att beställa den.

Som alternativ så kan vi erbjuda er en Samsung Galaxy S6 Vit (http://cdon.se/hemelektronik/samsung-galaxy-s6-g920-4g-32gb-vit-p32613612), vid köp av denna tillkommer en mellanskillnad på 846.00 SEK.
    Med vänliga hälsningar
    Hugo E

Är det mitt fel att Guld S6a inte finns hos dom? Nej. Varför skall jag då betala mellanskillnad (Visst, jag köpte den under BlackFriday på rabatterat pris men ändå)

11. start79

start79 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Missar jag någonting här? Varför gnäller du på CDON? Det är varken ett reklamations- eller garantiärende. Det är ett serviceärende där du, via tredje part (försäkringsbolaget), ställer krav som CDON inte tycks kunna uppfylla?

Ta det med ditt försäkringsbolag. Vill inte försäkringsbolaget stå för kostnadsförslaget är det upp till dig och försäkringsbolaget att hitta en annan lösning.

12. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Edit: Äh glöm det.