cfacfscfsacsfd

Diskussion i 'Off Topic' startad av marcusn97, 5 januari 2012.

1. marcusn97

marcusn97 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

afcsfc

Last edited: 19 oktober 2013
  2. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Streamning online är olagligt, så det här går under warez...

3. Ösregn

Ösregn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, är det inte själva uppladdaren som bryter mot lagen?

Edit:
    http://www.regeringen.se/sb/d/6143/a/55366

"Många webbplatser är i sig själva upphovsrättsskyddade. Är det olagligt att surfa in på dessa sidor om man inte uttryckligen har upphovsmannens medgivande?
    Nej. Upphovsrätten hindrar inte webbsurfande. Att bara titta på eller lyssna på upphovsrättsligt material är inget som faller in under upphovsmannens ensamrätt. Så länge man bara surfar på Internet framställer man inte någon upphovsrättsligt relevant kopia. Däremot uppkommer en mängd "tillfälliga kopior" i samband med surfande, men det finns en bestämmelse som säger att sådana tillfälliga kopior får framställas. Det innebär att så länge man inte sparar ner material på hårddisken, på en diskett eller liknande eller skriver ut det, så berörs man inte alls av kravet på lovlig förlaga. Vill man spara ner material eller skriva ut materialet är det tillåtet för privat bruk utan något uttryckligt samtycke från upphovsmannen så länge materialet ligger lagligt på Internet."

Last edited: 5 januari 2012
  4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

Ofan dags att fimpa alla typer av streaming då. Svt play via spotify osv osv

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Här finns den med svensk text. Varsågod.

Kyle XY - Film - CDON.COM

6. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Spoiler; Kyle XY lades ner :( Tyckte mycket om den serien.

Lol hahaha wat ._.

7. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

tyckte också det var en riktigt bra serie, suger att den lades ner :(

8. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Alla trolls som säger att det är olagligt att streama kan sluta trolla, det är inte det.

9. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är inte olagligt att streama men jag tvivlar på att moderatorerna på det här forumet vill ha diskussion om var man kan streama olagligt material.

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

det är ingen som pratar om att streama olagligt material. serien kyle xy sändes på svensk tv och kan mycket väl således finnas att streama. dessutom streamas en hel del amerikanska serier på resp tvbolags site.

11. Droid113

Droid113 Guest

En fråga TS, varför gör du så många nya trådar? Fråga i sandlådan istället?

12. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Okej då, streaming som innefattar material som är piratkopierat, finns så sjukt många sidor och de första jag tänkte på var inte direkt SVTPlay eller dylikt då jag inte använder dem.
    Och så som han skrev det så uppfattade jag det som streamning av sånt material.

Jag kan självklart ha fel.

^

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag misstänkte att det var det du menade men ibland är det tillfredställande att vara jävligt dryg om det hela ;) no offence

14. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Haha jag förstår vad du menar ;)

15. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Allt streaming online vad jag har hört är ''lagligt'' Fast det är inte lagligt att streama ''barnporr'' vilket man kan förstå.

Jag söker 3:e säsongen andra delen. Det var en som tipsade om cdon. Fast jag har 1/2/3 boxen hemma och har redan sett dessa. Sen finns det en annan del. För på den 3:e på cdon står det att det är en full disc. Men kollar man längre ner på discen står det. Du måste ha sett hela boxen för att få reda på fortsättningen..

Och tipsa inte om något nätbutik, då det är streamat material jag söker.

16. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kan du förklara detta lite mer, exakt vad du menar med olaglig streaming. Det är bara uppladdaren av filmen som får skulden.

17. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Men då borde cachning och buffring vara olagligt? Man sparar ju ned innehållet på hårddisken, även om bara är tillfälligt.

18. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Det finns lagliga och olagliga sätt att streama film och dylikt. Via Voddler och andra som har tillstånd för det är det lagligt, men det finns så sjukt många som inte är lagliga och har tillstånd.

Och känslan jag får av den hemsidan han länkade är att den inte har tillstånd att visa filmerna.

19. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det var ju det jag sa, streaming är alldrig olagligt.

Alla seriösa streaming sidor måste betala för att få lägga upp material om du inte hittar din serie på någon av dessa så är den olagligt upplagt. Jag tvivlar på att det här forumet vill ha länkar till olagligt material. Spelar ingen roll om du hade tänkt streama det eller inte efter som det är forumets ägare som bär ansvaret.

20. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men hallå, vi säger att en film är uppladdad av en användare på nätet. Den har inte tillstånd att lägga upp filmen. Men jag kan fotfrande kolla på den filmen. Att streama film är lagligt, det är bara olagligt för den som har laddat upp filmen. Jag bär inget ansvar för att ha kollat på filmen.

Grooveshark är ett annat exempel. Användarna laddar upp musiken vi lyssnar. Det är dem som har laddat upp musiken som får skulden. Så länge jag inte laddar ner något så är det lagligt.

Gratis film på nätet - Plus | svt.se
    Här är en artikel om gratis film på nätet. Tvivlar på att det inte är sant.

Ni som inte orkar gå in och läsa står det.

Lagligt
    Streaming av film, alltså att titta på filmen utan att ladda hem hela filmen till sin dator, ligger i något av en gråzon. Det är olagligt att publicera en film utan rättighetsinnehavarens samtycke men det är inte olagligt att titta på filmer eller tv-serier.
    - Det är publiceringen som är olaglig. Det är inte olagligt att titta på streamat material, säger Sara Lindbäck, Antipiratbyrån.
    Som media konsument behöver man alltså inte oroa sig så mycket över vem som driver en sajt, var den ligger eller hur sajtens avtal med filmbolagen ser ut, så länge det är frågan om streaming. (texten lånad från svts artikel)

Olagligt
    Att ladda ner film eller TV-serier, dvs spara ner en kopia på den egna datorn är olagligt om den som publicerat materialet har gjort det utan medgivande från den som äger rättigheterna. Det är dessutom så att du, som mediakonsument, förväntas ha ett "sunt förnuft" dvs om nya filmer upplåts för nedladdning för 1 kr styck då är det uppenbart att något är fel och därmed finns ett uppsåt till upphovsrättsbrott. (texten lånad från svts artikel)

Så anklaga mig inte för att göra en tråd om något som är olagligt, för det är inte vad jag håller på med.