ChompSms/HandcentSms problem med MMS

Diskussion i 'Applikationer' startad av Emil_G, 17 augusti 2010.

1. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat både ChompSms och HandcentSms, men kan inte få MMS att fungera, har Tele2 som operatör. När jag avinstallerar så kan jag skicka MMS som vanligt igen med standardappen.

Förslag på lösningar någon? Vill verkligen ha en annan app än standard.

2. Fizzy

Fizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

vad har du för telefon och hur försöker du skicka mms i handcent/chomp tex bilder eller dylikt (råkat slå av omskalning mm så mms blir för stort?)??

Aldrig varit med om detta om de funkar med vanliga medelande appen tyvärr....

3. Blasken

Blasken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det kan vara mms-storleken.. ställ in max 300kb i settings ;) har för mig jag läst någonstans att det är max i sverige..

4. Fizzy

Fizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

precis som blasken säger, 300k är standard inställning i standardappen, medans (iaf handcent) kommer med 500 k som inställning . Så testa byta detta mot 300 så ska de nog fungera....

5. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kommer inget gott ifrån tele2 och det där.... demoniska fåret.....

Men jag kan nog garantera att det är storleken då standard programmet fungerar visar att det är fel i inställningarna i dom andra apparna.

6. Matfarsan

Matfarsan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur byter man det i handcent?

Hittade det

Last edited: 18 augusti 2010
  7. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar inte

Har tidigare provat att ha 300k som max, ingen förbättring. Det skumma är att det funkar en gång av tio att skicka MMS med handcent eller för den delen Chomp. Med standardappen fungerar det varje gång. Oftast blir det att MMset ligger och skickar och skickar men det kommer aldrig iväg. Tele2 sa att det inte var något fel på mitt abonnemang och jag jag tror inte det är fel på simkortet eller hårdvaran då det fungerar med standardappen. När jag ringde Sony Ericsson så sa de att de hade hört om problem med X10 mini (min mobil) och andra smsklienter.

Fler förslag? Är tacksam för hjälpen.

8. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anslutningen

Jag tycker det ser ut som att G/3G uppkopplingen liksom inte kopplar upp när jag skickar iväg det. Vilket också kanske påverkar det faktum att de MMS jag lyckas skicka till mig själv, inte är nerladdade utan det står att "meddelandet har inte hämtats". Har ställt in auto retrieve i handcent.

Last edited: 18 augusti 2010
  9. Matte666

Matte666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    Verkar vara många som har problem med mms och Desire:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=28&page=12

Jag har också problem med att skicka och ta emot mms. Står bara och "tuggar" men det skickas aldrig. Pratat med Telia och mina inställningar är rätt för apn. Funkade innan 2.2 uppdateringen. Funkar varken med Handcent eller standard programmet för sms/mms.

10. Magica

Magica Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft strul med just mms ett tag nu med HandCent, tillslut insåg jag att det gick att skicka och ta emot mms till alla förutom just till dom med Telia som operatör av någon konstig anledning, själv har jag Tele2.
    Jag kunde däremot ta emot mms från Telia, men inte varje gång.. ibland kom det "meddelandet kunde inte hittas!" eller så när jag försökte öppna det.

Ringde min operatör och det var samma där, inget fel hos dom sa dom, jag tog kontakt med Telia men dom kunde inte heller se något som var fel hos dom, och jag var i kontakt med HTC..

Igår däremot så kom jag fram till att man bara kan skicka iväg mms om man skickar det som bildspel!
    Det räcker alltså inte bara att gå in och välja bifoga-bild och skicka utan man måste trycka på redigera och redigera bildspel.. DÅ går det.. Men av nån anledning strular även det just till Telia.
    Jag trodde först det var något fel i min HTC Hero eftersom det inte var några problem med nån annan telefon när jag testade..

Så nu har jag avinstallerat Handcent och allt fungerar klockrent. Så det MåSTE ju vara något i den appen som fortfarande strular, MEN det verkar även som det är något som är fel när det gäller mms just till Telia. För även i orginalprogrammet måste man göra om mms:et till ett bildspel för att det ska komma fram, till andra går det att skicka som vanligt mms utan krångel.
    Men om man inte vet vad personen man skickar till har för operatör kan det ju va säkrast att skicka alla som bildspel kanske :)