Chrome seg som smör

Diskussion i 'Applikationer' startad av gwingis, 21 november 2017.

1. gwingis

gwingis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hejsan,

Varje gång jag går in i chrome från applikationslistan så verkar sidan laddas. Laddningsbaren syns i chrome men sidan laddas inte om. Byter jag flik gör chrome detsamma för den flik jag valt. Detta är otroligt störande eftersom det tar 2-3 sekunder för ingenting.

Jag har läst att man i chrome://flags kan ta bort något som heter Discard tab discovery men det är borta sen länge..

Någon annan som upplever det här?
    Finns det annars en annan browser som stödjer google inloggning utan dessa omladdningar?

2. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5.566

MINA ENHETER

Ja, man undrar vad som händer. Sidan ser ut att laddas men ingen ny data hämtas. Skulle vara bra om den faktiskt laddade om fliken på riktigt.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag gjorde några tester i Chrome på Nexus 6P och sidorna laddas om där. Om sidan är inläst så laddas den inte om. Om jag dödar Chrome och startar den igen så laddar den om varje sida när jag bläddrar mellan tabbarna. Chrome uppför sig som den ska på min telefon.

Har ni samma problem på alla typer av webbsidor?
    Jag kör Chrome 62.

4. gwingis

gwingis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hejsan, jag starta om mobil nu och sidorna laddas INTE om när jag startar chrome från minnet eller byter flikar . Så det verkar fungera som det ska nu. Antagligen krävs omstarter av mobilen lite då och då. Trodde att man inte behövde det längre med alla nya mobiler.

Kristy gillar detta.