Chrome to phone

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av esseven, 4 juli 2010.

1. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur gör man, är det så att jag måste installera dessa två plugins, eller finns det fler? Tycker det var så få downloads räknade, så jag antar att det finns fler?

2. Korkenzieher

Korkenzieher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De två räcker bra (finns plugins till åtminstone Firefox också).

Angående antalet, betänk att officell OTA bara varit ute några dagar, dessutom endast till N1 (såvitt jag vet).

3. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sant, det lär öka. Jag installerade, men har svårt att se varför man skulle vilja skicka en massa länkar från datorn till telefonen. Visst, ibland vill man väl det, men det är lite överreklamerat tycker jag allt. Dom få gånger jag vill det kan jag lika gärna använda mailen. Jag hade i min enfald trott att man skulle kunna skicka filer mellan enheterna via chrometophone, men så var det såklart inte ;)

Last edited: 4 juli 2010
  4. Korkenzieher

Korkenzieher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är väl främst proof of concept (jmf kommande webmarket/strömning av musik etc), integreras det till en början med Googles egna tjänster och sen med andra webapps (eller för resor, communities, e-commerce eller vad man nu vill) så kan det nog bli intressant. :)

Att på ett smidigt sätt kunna skicka prylar (tågtider, kartinstruktioner etc) till polare till exempel kan jag absolut tänka mig är smidigt när man ändå kollar upp något i webläsaren. Andra kan säkert motivera det bättre.

5. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Väntar på att Facebook ska kamma sig och skaffa push notifications och chatt och skit precis som till iFånen.