Chromebook

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by ftangstrom, Aug 24, 2017.

1. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Är ute efter en ny Chromebook och blir inte klok på hur dåligt utbudet är. Kan någon hjälp med lite inputs?

Mina krav är USB-C laddning. Alla annat går att tumma på. Då finns det Asus Flip C302 för 7500 kr, Lenovo N23, Acer Spin 11, Asus Flip C213 eller HP x360. Eftersom de sista 4 nästan är identiska så går Asus och HP bort pga priset på 5500/5200 kr.

Valet är alltså att ge 7500 för en bra Chromebook (Asus Flip C302) eller 3800 kr för en som duger (Acer Spin 11/Lenovo N23).
    Eller finns det fler där ute? Behöver inte vara en convertible. Det som tar emot att köpa Asus är priset och det som tar emot att köpa de andra är materialet i dem. Jag har haft en Acer R13 nyligen men hade två stycken och båda gick sönder så tyvärr får de gå bort.

Tack på förhand!

2. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men själv är jag lite inne på en Acer R13 och undrar vad som gjorde att dina 2 gick sönder. Sett på Youtube att många menar på att gångjärnen inte är så kraftiga...

3. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag gjorde absolut inget speciellt med den för att högtalarna skulle börja spraka. Stod på bordet och spelade musik eller tittade på Netflix när jag åt mat. Hade inte volymen på max heller. Har inte tappat, utsatt den för fukt eller något. Jag vågar inte köpa en tredje R13 tyvärr. Kommer sikta in mig på något annat.

SirHejsan likes this.