Chromecast+Google home

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av samisive, 16 jan 2019.

1. samisive

samisive Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

Har en AOC-dataskärm i köket som vi använder som tv via Chromecast. Eftersom skärmen inte har högtalare så har vi kopplat en liten högtalare via 3,5 mm-sladd in i skärmen.

Då vi nu tröttnade på att behöva ladda den stup i kvarten for vi iväg och köpte en Google Home Mini som vi trodde skulle kunna spela upp ljudet. Har ännu inte lyckats några timmar senare..

Något tips eller har jag köpt den i ”onödan”?

2. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Enda sättet att få samma ljud ut på flera Chromecast-enheter är genom att skapa en högtalargrupp utav dem. Problemet är väl att du då inte kan skicka videoström till dem då de då endast agerar högtalare, men det bör fungera med Spotify så du ser Spotify-informationen på TV:n och får ljud ut även på Mini:n.

bernard gillar detta.
  3. samisive

samisive Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar. Så jag kan inte streama till Chromecast och få ljudet i mini:n?

4. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Testade nu att försöka strömma en video från youtube, men det går inte att välja min gruppering av Chromecast, Chromecast Audio och Sony Google-högtalare. Så nej, det finns inget sätt att få till det du vill då Google inte har tänkt som du tänker. Google Mini går däremot att skicka ljud till via blåtand men Chromecast har ingen sådan funktion utan detta är endast för att mobiler ska kunna skicka ljud visa blåtand till högtalaren.

bernard gillar detta.