Chromecast - Lokala mp3 filer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Majster, 24 apr 2017.

1. Majster

Majster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har precis skaffat en ny telefon (Samsung S8). Är nu på jakt efter en bra mp3 spelare som kan chromecasta mina lokala mp3 filer jag har på SD kortet. Förstår att tanken är att man ska ha grejerna i molnet. På min gamla Sony z3 compact kunde man göra detta i Sonys "Music" spelare. Har försök att installera den på Samsungen via apk fil men den vill inte starta.. vilket jag kan förstå.

Så är det någon som har nåt bra förslag? Har testat BubbleUPnP och Rocket Player. Rocket Player tycker jag fungerar bäst. Men kostar en slant om man vill utnyttja alla funktioner. Ser gärna att det är nån form av öppen källkod. Dock inget krav.

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Du kan ju lägga alla mp3 filer på google music utan kostnad så slipper du köra från telefonen...
    Bara ett tips :)

3. Majster

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som jag skrev, förstår att tanken är att man ska ladda upp det i molnet, antingen via google music, plex eller nån annan tjänst. Men det är inte det som är frågan här. Så har du eller någon annan nåt annat tips? :)

4. hampestampe

hampestampe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag röstar på ditt eget förslag, Bubble UPnP for Chromcast. Investering på 32:- och du är hemma! :)

5. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    bernard gillar detta.
  6. Majster

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tog faktiskt och investerade i BubbleUPnP. Insåg att jag då även på ett smidigt sätt kan streama mina video filer jag har lokalt på telefonen till Kodi och andra enheter som stödjer UPnP. Samt mina musik filer som var huvudanledningen :)

hampestampe gillar detta.