Chuwi VI7

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av kallt_kaffe, 9 aug 2015.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Någon annan än jag som beställt en Chuwi VI7 (det är ett stort i och ingen etta)?

    Det är en intelbaserad 7-tumsplatta med 3G och Android 5.1.1.
    Kostar strax över en 500-hundring på Banggood: http://www.banggood.com/Chuwi-VI7-S...-Core-7-Inch-Android-5_1-Tablet-p-982168.html

    Finns även att köpa på en hel del andra ställen.

    Vet inte riktigt vad jag skall ha den till men är nyfiken på att testa. Den är ganska ny så jag har inte lyckats hitta någon riktig review på den men det har dykt upp några unboxing-videos på YouTube den sensta veckan.

    Skulle tro att den dyker om runt 2 veckor såvida den inte fastnar hos farbror tulltjänsteman för då tar det väl nån vecka (och ett par hundra) extra.
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Fick plattan igår och har testat att det går både att ringa och skicka/ta emot SMS på den. Saknar vibrator, ljussensor, närhetssensor och elektronisk compass men i övrigt så har den väl det som brukar finnas på androidenheter. Men visst, det är en budgetplatta, fronten är t.ex. inte i glas utan något plastmaterial (någon som minns ZTE Light/V9) men för 500:- så känns den ändå helt klart prisvärd. Har även testat musik (Spotify) via blåtand och använt den för lite Netlix-tittande och det funkade utan problem. Efter ca: 1,5 timmars Netflix med ljusstyrkan på max så började den klaga på att batteriet började bli tomt.

    Tar SIM-kort i mini-format och har även plats för ett MicroSD kort. Finns även stöd för FM Radio (vilket man inte ser så ofta längre) men den har jag inte testat ännu.

    Benchmarkade med Epic Citadel och fick 41.8fps.

    Androidversionen är som sagt 5.1.1 och det lilla bloat som var installerat gick att avinstallera.

    Banggood hade packat om plattan i en rejäl frigolitbox och laddaren har USA-kontakt men den följer med en adapter. De har också sannolikt startat plattan och bytt språk till Engelska för jag började med en factory reset på min och efter det så blev det kinesiska (gissar jag) och det blev ett litet äventyr att försöka byta språk efter det. Det var också ett plastskydd monterat på skärmen av "anti-glare" typ vilket visserligen var snällt men jag ville ju ändå se hur skärmen såg ut utan skyddet så det plockade jag snabbt bort. Hade hellre sett att de hade skickat med det omonterat.

    Tänkbara användningsområden skulle t.ex. kunna vara dedicerad Spotify spelare, köksradio, GPS/musikspelare i bilen, leksak till barnen, radio/musikspelare i husvagnen m.m.

    För den som önskar bilder, video m.m. så finns det redan ett gäng unboxing videos på youtube att välja och vraka bland.
     
    dalton och mr_tompe gillar detta.