Clair de Lune - HJÄLP SKOLA

Diskussion i 'Off Topic' startad av TheLolligator, 27 sept 2012.

1. TheLolligator

TheLolligator Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej, nu är det så att jag har fått en väldigt svår skoluppgift. Då vi ska kunna svara på vilket instrument som används i låten, är det en "hoppig" eller tät melodi osv. Och kan verkligen inte sånt här. Hjälp uppskattas enormt. :)

Clair de Lune - http://www.youtube.com/watch?v=-LXl4y6D-QI

2. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Det är bara ett instrument i det exemplet du länkade till - piano, vilket också är original. Melodin skulle jag beskriva som tät, inte hoppande.

Låten är uppdelad i tre delar, första delen är väldigt lugn, meditativ och drömmande, som månskenet på ett spegelblankt vatten. I den andra delen börjat vattnet röra sig, det blåser upp lite och det spegelblanka och lugna ersätts av en orolig vind och vågor. Det stegras tills vi kommer in till den tredje delen som är en tillbakagång till vad som var i första delen. Precis i slutet är det lugnt och stilla men vi påminns med några toner att den oroliga vinden kan blåsa upp igen. Dock gör den inte det utan allt slutar som det börjar i meditativ stillhet.

Ett sätt att tolka det... Behöver inte vara vatten, kan vara månskenet i en skog eller vad som.. Fritt fram :-)

Hoppas det hjälpte lite!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

3. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Varför fanns inte Internet när jag gick i skolan!

Fanns och fanns, är väl en definitionsfråga. Men inte för vanliga dödliga i alla fall, än mindre YouTube och forum med sköna hjälpsamma människor.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Helt sjukt inte sant. Vi var tvungna att tänka helt själva och faktiskt utvärdera något efter bästa förmåga! Hemska tanke att man faktiskt skulle lära sig något :)

Problemet med att inte göra fel och bara kopiera eller ta hjälp av vad andra svarar är att man själv inte kan klara ett likadant problem senare i livet/skolan. Att göra fel är rätt. Det är där man lär sig.

Inte för att jag klagar på tråden men nog fan fick en annan jobba hårdare för bra betyg än vad man idag behöver.

5. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Varför sittter ni och gör andra personers skolarbeten?

6. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Min största poäng med min kommentar var att Internet finns! Och att det kan utnyttjas på alla tänkbara sätt, att man kan få information på andra sätt än ur ett urplockat nedslitet skolbibliotek.

Så var det nog.

Jag jobbar själv på skola och vill givetvis att elever ska kunna göra sina arbeten efter eget huvud så långt det är möjligt.

OIm man har en någorlunda bra lärare så borde TS kunnat fråga/sagt exakt samma sak till den, och fått lite hjälp på vägen.

7. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Hur i hela friden kan man inte känna igen ett piano när man hör det?