Fråga: Clockwork verkar inte ta?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Ragol, 26 maj 2013.

1. Ragol

Ragol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har försökt följa guiden för att installera Cyanogenmod, men det verkar inte fungera. Enligt Odin så går installationen av Clockworkmod gå bra, men när jag försöker starta mobilen i recovery får jag någon error och "Android System Recovery 3e" startar, vilket jag misstänker är fel. Mobilen funkar i övrigt bra.

Är det någon som har någon idé om vad jag ska göra?

2. heavern29

heavern29 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem. Sen lyckades jag köra in en annan recovery och efter det gick det att lägga in cwm.

Jag vet fortfarande inte varför problemet uppstod..

3. nikbra

nikbra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ragol får samma problem som dig. Har flashat ett antal oika custom recovery men får bara System Recovery 3e och något fel.

Gick det bra för dig och hur löste du problemet ?

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Har du uppdaterat OTA nån gång innan du la in annan recovery? Isåfall finns det en fil i systemet som drar in stock-recovery vid varje boot.

I /system bör det finnas en fil som heter recovery-from-boot.p och i /system/etc bör det finnas någon fil som heter något i stil med install-recovery.sh

Ta bort bägge, sen lägg in CWM och starta om.

5. nikbra

nikbra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Ascii. Stämmer. Tror att jag gjort någon ota uppdatering faktiskt. Men jag rootade luren via odin. Sen la jag in Philz cwm recovery och det funkade fint

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2