Finns det någon som kör uteslutande med cloud storage dvs. lagrar allt online? Vad använder ni för lagringstjänst och varför?
Jag har noterat följande:
- Google Drive
- iCloud
- SkyDrive
- Dropbox
- Box
- Cloud Drive
Jag använder förnärvarande Google Drive där jag har mina textdokument. Något annat har jag inte lagrat online men är sugen på överföra allt från lokaldisken till någon lagringsservice.
Det finns inte mycket på min dator som jag vill överföra, det mesta utrymmet upptas av diverse program. Bild, film och musik blir knappt 7GB (vill bara överföra sånt som jag äger/privat).
Vem erbjuder mest lagringsutrymme gratis och vilka är billigast att sedan betala när jag fyllt min gratisutrymme?
Google Drive kräver Google-konto, iCloud om jag har Apple-produkt och SkyDrive är Microsoft. Cloud Drive är Amazon, vad det nu innebär, Box vet jag inte men Dropbox verkar populärt. Är det Dropbox som gäller eller rekommenderar ni något annat?
Jag vill helst vara "oknuten" dvs. inte Google-konto, Microsoft-konto eller Apple-konto. Kan jag använda Dropbox med iPhone eller Android? Alltså lagra i Dropbox istället för iCloud eller Google Drive?
Last edited by a moderator: Dec 31, 2012