Problem: Cm 10.1, flertalet problem; Batteri, ljud, LTE

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av _Skalman, 26 sept 2013.

1. _Skalman

_Skalman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid

Jag rootade och flashade in CM 10.1 på min Galaxy S3 LTE (GT-i9305) för ca 2 veckor sedan då jag höll på att bli tokig på allt lagg i menyer etc.

Dock så finns det några småproblem jag behöver hjälp med :)

1. Batteritiden, den är hyffsat bra (klarar en dag utan problem) men när man tittar vad det är som drar ström så är det "Operativsystemet Android" som oftast ligger runt 50-70% följt av skärmen på ca 10-30%.
    Tycker detta är märkligt då nästan alla andra mobiler (inklusive denna med stockrom) brukar ha skärmen som största batteritjuv.

2. LTE/4G, upplever att telefonen mycket mer sällan går på 4G än med stockrom, stock så var den på 4G i princip hela tiden nu är den på H+ i samma områden.

När den väl kör 4G så ligger hastigheten på ca 10 Mbit/s, jämfört med ca 40 Mbit/s som jag hade innan.

3. Ljudet, ljudets maxvolym har blivit väldigt mycket sämre, både för media, ringsingnaloch notifering. Det går knappt att höra vad som sägs i en youtube-video om det är lite bakgrundsljud.

Men jag ångrar ändå inte att jag gjorde detta, gav telefonen ett helt nytt liv, men det vore väldigt bra om jag kunde få hjälp med dessa tre punkter.

Mvh Marcus :)

2. _Skalman

_Skalman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppdaterade till CM 10.1.3 från 10.1.1 (eller om det var 10.1.2 jag hade, osäker) och nu har batteriproblemet löst sig.