Problem: CM Install "we couldn´t talk to your phone"

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av indika, 16 mar 2014.

  1. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Fick en fråga av en polare och tänkte passa vidare den till er som har erfarenhet av CM installer.

    Han kommer såpass långt att telefonen går över till download-läge och där kommer följande feltext upp:

    we couldn´t talk to your phone, try making theese changes
    change usb port
    reboot phone
    reboot computer
    change usb cable

    Han har testat alla alternativen och de funkar inte.
    ADB devices funkar men borde inte ha med detta att göra tänker jag?

    Vad tror ni?

    edit: I början så säger cm-installer att den hittar telefonen och den plockar fram modell osv så där har den ju kontakt och får information.
     
    Last edited: 16 mar 2014
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    För framtida referens så löste sig problemet genom att ändra en inställning i datorns energischema. Den var satt i någon slags energisparläge vilket gjorde att usbportarna inte behöll handshake när telefonen gick över tilll download-läge.

    Det gick att ändra det till "alltid aktiv" eller liknande och installationen gick bra efter det.

    Överlag verkar cm-installer vara enkelt att använda och windows bråkar som vanligt.