CM10

Diskussion i 'Xperia ray' startad av DanielMalmgren, 3 aug 2012.

1. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Någon här som har hunnit testa CM10 än och har något bra (eller inte bra) att säga om den? Jag kör fortfarande CM7.2. Jag är iofs väldigt nöjd med den, men jag börjar bli ruskigt sugen på att uppdatera till något nytt. Testade CM9 en kortis för några månader sedan, men såg i princip inga fördelar utan bara nackdelar så jag gick tillbaka. Men Project Butter känns lockande tycker jag.

Om jag förstår det rätt så är det problem med uppmontering av sd-kort i FXP131, vilket känns meckigt. Borde dock vara ganska enkelt för FXP att lösa och i övrigt verkar det mesta funka, så jag tänker mig att FXP132 är värd att testa :P

/Daniel

2. JTK-Power

JTK-Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Halloj!

Yes, jag har testat CM10, och jag kör cm9 i vanliga fall. Och det första jag vart imponerad av var flytet, så mycket snabbare än cm9 och jag skulle våga nästan säga att den va snabbare än cm7,2, men det är väl mer personlig intryck. men bättre än cm9 iaf. Dock återstår en del problem. flytta appar till sd-kort . finns ju nu wokraround men är ju små krångligt, Kamera inbyggda. tar kort men ingen prewiew. går också o lösa men andra appar tydligen, och sen hade jag problem med o ladda hem appar från market, gick o lösa men omwipe men ja fick tillbaka det rätt vad det var. men i övrigt riktigt nice ROM värt o testa om dom stora felen e fixade i cm10 132.. Många ++ från mig.

DanielMalmgren gillar detta.
  3. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Känns som att det du säger stämmer ganska bra överens med vad jag redan har kommit fram till. Det mesta funkar och de stora sakerna som inte funkar är förhoppningsvis fixade i 132. Låter ju lite oroväckande iofs om det är strul med att installera ifrån Market, men å andra sidan lär jag väl få göra en full wipe i vilket fall iom att jag går ifrån CM7.

Ett par saker som måste fungera för mig är gps och bluetooth-ljud. Har inte hört någonting om att detta krånglar, så jag antar att det fungerar?

/Daniel

4. JTK-Power

JTK-Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag sitter och testar en anna Jeally bean från XDA.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1803076

har installera denna nu plus bytt till den nya kerneln som finns i den tråden, ända problem jag har nu är Kameran. play store funkar. dock använder inte jag apps2sd så kan inte svara om det funkar. GPS funkar Blåtand använder jag inte så har ingen direkt möjlighet o testa tyvärr. men har inte hört nåt om det heller så antar det funkar som det skall.

DanielMalmgren gillar detta.
  5. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Kamera kan jag leva utan en begränsad period, det är inte hela världen :P

Orkar inte hålla på och testa andra romar, det blir till att vänta på FXP132.

/Daniel

6. norrbyjazz

norrbyjazz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var hittar jag en enkel root guide på svenska?

7. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Nu har jag installerat CM10, FXP132. Fungerar ju hur bra som helst. Det enda problem jag har stött på är att app2sd inte funkar. I vissa lägen verkar Android försöka installera appar på sd när man plockar dem ifrån play, så dessa appar funkar inte att installera över huvud taget. Har ju för mg att man kan ställa in någonstans att appar inte ska installeras på sd-kort, men jag hittar inte. Men det löser sig väl. Men som sagt, annars funkar det klockrent. Kan varmt rekommenderas till andra som läser denna tråd ;)

/Daniel

8. Joiis

Joiis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Det är I inställningarna för Play :)

Sent from my mango using Tapatalk 2

9. BuckNaked

BuckNaked Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller med om att den fungerar väldigt bra för att vara så tidig, dock så gör omstarterna med kameran att jag väljer att avvakta ett tag till.

Testade den dock som snabbast och tycker den sög väldigt mycket batteri. Detta kan givetvis ha att göra med att jag använde den väldigt mycket samtidigt :), men ändå.. Därför undrar jag vilken governor ni brukar köra? (Jag är van vid att köra smartassv2 men den verkar inte implementeras i CM). Jag gjorde inte heller nån batterikaliberering så det spelar också in.

En annan sak jag saknar är SEs originaltangentbord med slide, vilket jag tycker fungerade utmärkt. Vet ni om det går att få in på nåt sätt? Jag försökte att bara återställa det via Titanium Backup men det funkade inte. Jag har även testat t. ex. SlideIt och SwiftKey, men saknar av någon anledning SEs "original".

mvh BN

10. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Då måste jag vara helt blind. Jag hittar verkligen ingen inställning för det. Exakt vad står det?

Jag har inte rört några governor-inställningar än, så det är default här. Batteriförbrukningen tycker jag känns som vad jag är van vid ifrån CM7. Laddar alltid min telefon i dockan över natten och det brukar räcka.

Vad gäller tangentbord så har jag alltid kört Swiftkey och tycker det är bra, så det fortsätter jag med :cool:

/Daniel