Fråga: CM11 Snapshot [11-20140104] / Problem eller funktion?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Raziel, 19 feb 2014.

1. Raziel

Raziel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ovan sagda rom. Den har vissa problem som är "kända fel". Däremot har jag funnit vissa saker som jag ej kunnat läsa om att andra påtalat.

Ponera t.ex att man ser en länk till Youtube på Facebook eller i annan app, tex en forum-app. I vanliga fall får jag upp en fråga om vilket program jag vill öppna denna länk med. Youtbue-länkar brukar gå att öppna med youtube eller nån av de olika webläsarna. Nu frågar den ej efter Youtube utan de alternativ jag får är mina webläsare. Ingen webläsare ger en lika bra youtube-upplevelse som just Youtube. I Dolphin t.ex måste man ju köra landscape för att kunna se hela videorutan.

Det går inte att ladda upp bilder till t.ex TinyPic. Jag får välja att ladda upp från "Documents" men inte Gallery. När jag väljer en bild via Documents händer sedan ingenting. Detta i AOSP-broswer och Dolphin. I Firefox kan får man "Gallery" som alternativ och det går ypperligt att ladda upp via denna webläsare.

Jag vill ha en konstant genomskinlig statusbar. Det verkar inte möjligt. Jag kan välja extended desktop, men detta döljer den helt. Jag vill ha den genomskinlig överallt. På hemskärmen är den genomskinglig men i samtliga appar där den syns så är den helsvart.

Jag vill också använda SD-kortet till appar. Detta verkar helt omöjligt i CM och 4.4 utan att modifera SD-kortet. Korrekt?

Last edited: 19 feb 2014