cm7 eller cm9, vilken är stabilast,snabbast?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av infexis, 3 apr 2012.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

cm7 eller cm9, vilken är stabilast,snabbast med tanke på att cm7 är typ färdig och cm9 är fortfarande i utvecklingsstadiet. låt säga att vi jämför owains mot temaseks kangs

2. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Du svarar ju din egna fråga mer eller mindre ;)

Cm9 är ju inte stabilare än cm7

Klarar du dig utan video kamera, ev att din kamera inte alltid funkar när du vill samt små buggar som att webb läsaren kan fucka, skulle jag själv föredea cm9 framför 7 alla ggr

Men vill du ha en fullt fungerande rom utan irriterande buggar så är cm7 det självklara valet

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

infexis gillar detta.
  3. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Håller med Hallberg84. CM7 är nog så stabilt som man kan få det, så kan du inte stå ut med att vissa saker strular så väljer du den.

Men jag rekommenderar cm9, det är så mycket snyggare och lättare att använda. Man kan få videokameran att fungera i cm9, och det är att installera "Videocam Illusion" från market.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2 Beta-5

infexis gillar detta.
  4. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

jag kunde inte låta blir så jag laddade ner temaseks cm7, owains cm9 och nova hd.
    det jag upplever är att owains cm9 är mycket snabbare och stabilare än nova hd men fortfarande snäppet efter cm7.

från hela början går allt som det ska när jag flashar, startar upp loggar in, åteställer allt och kickar igång. har just nu 128 appar inne vilket segade ner nova romen men på owains kang fungerar det bra. inga större buggar än så länge förutom det vanliga cm9

5. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Om du vill flasha in en bra cm9-kernel kan jag rekommendera denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1561822

Jag använder den själv och upplever första och främst att batteritiden förbättras markant, men även så flyter den på bättre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2 Beta-5

infexis gillar detta.
  6. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nu har jag hårdtestat båda, och personligen tycker jag att cm7 mycket! bättre. Framförallt saknar jag vissa cm inställningar och temaväljaren i cm9. Sen tycker jag att den flyter på mycket bättre och batterilivet är mkt längre :P

Hoppas att samtliga funktioner från 7an kommer till 9an, annars kommer jag nog aldrig att byta :P

7. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag var supernöjd med hur cm7 fungerade när jag använde det. Men nu när jag börjat använda cm9 vet jag inte om jag skulle kunna gå tillbaka till gingerbread. :)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

8. Jonerik

Jonerik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ursäkta nybörjarfrågan men hur flashar ni ny kernel? Är det bara att välja zip-filen i recoveryn?

Behövs någon wipe?

9. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jepp. Det är bara att flasha in zip-filen. Jag gör wipe av både cache samt dalvik cache när jag flashar in ny kernel.

10. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Är det bättre att köra med någon annan kernel än cm9's egna?

Audi - Four rings to rule them all

11. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Inte om du är nöjd med hur stock fungerar. Men jag testar lite olika och jämfört batteritid och snabbhet. Jag har kommit fram till att Spicas Horse Power kernel på xda är den som fungerar bäst för mig. Den kan även överklockas till 1216mhz samt använda ramhack.

12. -Anders-

-Anders- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag körde CM9 i en månad, men blev less på att inte kameran fungerade. Kör CM7 nu, och det är väl snabbt och så, men jag får rycka batteriet MINST en gång i veckan, sannolikt två.

13. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det lät ju faktiskt inge kul alls. Testa och flasha om samma rom? Kanske tillomed testa någon annan. Har testat en del och fassnat lite för MIUI. Får dock inte HDMI att fungera, men det har jag inte lagt ner ngn energi på.