CM7 Legend 2.3.3 ?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Baronen, 18 mars 2011.

1. Baronen

Baronen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej ! tänkte installera denna rom idag men när jag laddade ner den så var den rar. format så det fixade jag till zip men i orginal rar filen fast det typ bara 5 filer:O nån som kan göra en guide over hur man installerar romet eller bara skriver hur man gör :)?

Racht´s 2.3.3 CM HACKDROID Legend | Floyo v0.15

Updated 16-Mar-2011 :
    re-uploaded 23:59 16th march, new ramdisk, bugfixing, sense LWP, updated sense theme (alarm clock is fixed)
    2.3.3 CM HACKDROID Legend (pretty stable imho)
    Download : 2.3.3-CM Legend
    This is a manual patched port from Legend nightly, just to see if CM sources have improved
    Bugs : camera (disabled completely), compass
    No need to wipe data, the rom has empty data and cache, takes about 5-6 mins on first boot!
    Games confirmed working : AngryBirds, Raging thunder2,Reckless Racing,Ninjump..

tacksam för snabb hjälp :)

2. Northrol

Northrol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Den installerar du som en backup via xrevovery. Koppla ihop minneskortet med datorn, lägg de filerna i en mapp som du döper lättast till 2.3.3. Lägg den mappen xrecovery/backup på minneskortet och starta om telefonen. Gå in i xrecovery och gör en helt vanlig recovery men peka på den mappen istället. Glöm inte att göra en backup på det du har först.

U
    Guide kommer snart...

EDIT::::::

Skulle ha varit : Packa upp rarfilen, lägg filerna i en mapp som du lägger i xRecovery/backup på minneskortet. Starta om telefonen, gå in i xRecovery under uppstart, gör en Recovery och peka på den mappen.
    Ett hett tips är att göra en backup först.

Låter mitt första svar stå kvar, då jag skrev det under en stressad sekund från X8 :P

Last edited: 18 mars 2011