CM7 LG x2 minneskort prob.

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av fisher, 11 jul 2011.

1. fisher

fisher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hejsan alla swedroids,

Jag har ett litet problem med min telefon.

Flashade upp mobilen till CM7.1 här om dagen och det tog väl 2-3h eftersom det inte funkade som det skulle från början och jag var tvungen att ta minneskortet ur min x8a.

Nu vill jag ta ur minneskortet ur min mobil men då funkar ju inte kameran eller någe annat! Vart fan ställer man in så den lagrar på det interna minnet eller det orginala minneskortet som står nu istället för intern minnet.

Vore schysst om någon hade en lösning för jag vill flasha min x8a och använda minneskortet i den istället.

2. Danzou

Danzou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Detta är ingen lösning det är bara hur jag tänker att man borde kunna göra.

I orginalromen så mountas det interna minneskortet på /sdcard/ och det externa vet jag ligger i /sdcard/_ExternalSD/

I CM så lägger sig det externa minneskortet på /sdcard/ och det interna på /emmc/.

Det borde gå ändra så att den gör tvärtom imo (om det interna ligger på /sdcard/ kommer mobilen känna av det som om det vore det externa). Vet hur man gör det i linux, mac osv men har faktiskt ingen erfarenhet av hur android's mounting configs är uppbyggda eller var enns de ligger så vet inte hur man gör. Men det bör kunna göras.

3. fisher

fisher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mjo det vet jag men tänkte om det finns ett smidigare sätt genom någon meny eller dyl som jag missat.

4. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

det är väl detta som "SDCARD-EMMC-signed.zip" gör?

5. Danzou

Danzou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Från CM forumet

Last edited: 12 jul 2011