Hej! Är sugen på att köpa en ZTE Light nu när priset är så bra. Kör just nu CM7 på min Desire HD och är jättenöjd så jag skulle vilja ha det på Lighten med. Har inte hittat någon release men hårdvaran ska väl vara samma som Blade? Kan man då ta CM7 till ZTE Blade och installera på Light? Någon som har testat eller vet om det kommer funka? Läste att skärmen och kameran skiljer men skärmen har ju samma upplösning och kameran bryr jag mig inte om.
cm7 kommer när kallt_kaffe har gjort klart den. officiellt så tvivalr på att det kommer finnas support.
Slutsåld på deras hemsida men vissa butiker har kvar några stycken. Fick själv tag på en i en teliabutik idag.
Lite status på detta... Problemet just nu är att Gingerbread har ett helt ombyggt system för att hantera inmatningsevent. Android har tydligen aldrig haft något riktigt stöd för kalibrering men det finns inofficiellt stöd via tslib i Code Aurora Forums version. Detta stöd funkar dock bara upp till Android 2.2 pga att detta. Jag har försökt hitta någon enhet som har resistiv skärm och kör Gingerbread och har bara sett HTC Tattoo som verkar kunna köra CM7. Där verkar man dock ha en annan version av kalibreringen där man istället skickar sköter kalibreringen i drivrutinen i kärnan. Vi saknar dock källkoden till kärnan och kan inte lösa det så. Gingerbread verkar dock ha ett annat system för kalibrering m.h.a. .idc filer. Dock är jag osäker på om de stöder den typ av kalibrering som en resisitiv skärm behöver och Google har dessutom, vad jag vet, ännu inte publicerat någon dokumentation för vad man kan göra m.h.a. .idc filer.
Ja, det kan gå bättre med den. Där finns iaf förutsättningarna att få touchscreenskalibreringen att fungera. Å andra sidan vinner man ju inte så fasligt mycket på CM6 jämfört med den 2.2:a vi redan har. Eventuellt gör jag ett försök på CM6 och/eller en ren 2.2:a kompilerad från källkod.
OK, jag kör CM6 på min telefon och gillar den skarpt, men om det är din uppfattning att "din" 2.2 ROM är lika bra så tycker jag inte du ska lägga tid på det (har inte hunnit flasha in din än.)
Jag kommer säkert att försöka mig på CM6 när det sista hoppet att få fart på CM7 lämnat mig men jag har inte gett upp än. Ska luska mer i det där med .idc filer.
Tack för uppdateringen! Har också kört CM6 (på X10 mini) och gillar det, t.ex. funktionen med switchar i notifieringsytan. Skulle gärna se en CM6-version i väntan på att det går att få till en CM7...
Tjata, tjata, och tjata lite till (på ZTE alltså...) Tror jag läste nånstans att det var så det gick till med källkoden till Blade. Sedan om det räcker att "vanliga" dödliga bombar dem med emails eller om det är "utvecklare" som måste tjata har jag ingen aning om..
Hittat någon ork ännu? Känns så löjligt när NicklasO fick igång den rullande, så är det bara kalibreringen som inte fungerar :-) Så enkelt men fortfarande så svårt!