CM7 platypus kernel fråga.

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av 4305ms, 21 mar 2011.

1. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Länk till XDA-tråden

Enligt dev ska denna vara till CM7. Någon som testat och tycker den är bättre än den man flashar in tillsammans med CM7 installationen?

Om man väljer att installera den senaste uppdateringen och denna karnel (en bit ner på sidan).
    Behöver man då göra en wipe innan om man kommer från en tidigare update?

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Bara att flasha in som zip i CWM, jag kör den andra som finns till cm7, har testat båda och gillade den andra bättre rent spontant. Men prova vilken du gillar bäst helt enkelt.

Denna är det jag använder då:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=979206

edit: BLN ska komma imorgon enligt killen som utvecklar kerneln i länken ovan :):)

Last edited: 22 mar 2011
    4305ms gillar detta.
  3. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Tack för svaret!

Nu när jag ändå har dig på tråden; hur fungerar det med updates- måste man lägga in alla teman och appar igen eller funkar det smidigt att bara flasha in via CWMrecovery också?

4. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Bara att flasha in, allt är kvar nästan iaf. Det som försvinner är om du flashat ett tema eller lockscreen tex. Det som hör till temat du kör i theme choosern finns kvar dock.

Tex. varje gång jag uppdaterar så får jag köra in transition animationer och annan lockscreen, gör det via metamorph. Allt annat är kvar :)

4305ms gillar detta.
  5. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Fy fasen vad bra. Drog mig lite för att flasha in någon innan någon major update dök upp på grund av det. Men nu är det ju bara att köra på:)

6. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Javisst, har aldrig haft nåt problem alls när jag kört updates. Så det är bara att tuta och köra.

Du måste även flasha in kerneln igen när du kör en update, den återställs till cm7 stock kerneln nämligen.

Ta en titt på cm's forum annars( http://forum.cyanogenmod.com/topic/...d-7-for-samsung-galaxy-s-phones-experimental/ ), där finns aktuella och ingående instruktioner. Kom ihåg att göra efs backupen som rekommenderas om ditt IMEI nr. mot förmodan skulle ändras när du flashar. Några som råkat ut för det.