CM7 problem, hjälp behövs omgående

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av linus007, 18 jul 2011.

1. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej! Jag försökte lägga in cm7 via den här guiden:LG Optimus 2X: Recovery and CyanogenMod - CyanogenMod Wiki
    Second method.

Nu när jag startar den kommer jag till cyanogenmods bootup logo, där den laddar men sedan blir det svart och den laddar om igen i all oändlighet. Det enda jag gjorde annorlunda var att jag använde denna istället för den i guiden ovanför eftersom att jag förmodade att det var den senaste verisionen:cm_p990_full-81 CyanogenMod Mirror Network - Powered by TDRevolution

Nu behöver jag verkligen hjälp eftersom den inte startar! Eller rebootar cyanogenmod logan i evigheter... efter 10 minuter blir skärmen svart men utan att stänga av sig... Jag kan ju inte lämna in den eller återställa den??? Vad ska jag göra???

Tack på förhand!

Ps: please hjälp mig, är inte übergrym på sådana här saker.

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Flasha in romen igen via recovery? sedan gör full wipe,

3. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

kan inte komma in i recovery för mobilen bara laddar cm7 om och om igen och inget händer.

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

ta ut batteriet och håll inne volume-, power, home.

5. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

okej då kommer jag till S/W upgrade, ska jag bara vänta nu eller? Står please wait while upgrading...

6. Danzou

Danzou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

När du startar telefonen(med batteriet i telefonen) så håll inne powerknappen och minus volym knappen tills du kommer in i CWrecovery. (släpp dem inte föränns du är inne)

Gå in i "mounts and storage" och tryck "mount /sdcard"
    Sedan så går du in på Advanced å rensar din Dalwik cache och battery stats.
    Sen i den första menyn så kör du en wipe data/factory reset

När detta är gjort så går du in på Install zip from sdcard och väljer cm_p990_full-81.zip å installerar igen.

Funkar det inte då så är det bara följa guiden som är klistrad hur man resetar mobilen helt via NVFlash

(notera att med CyanogenMod har du inte market osv från början utan du får ladda ner dem som zip och installera den via recoverymode. dock behöver du inte wipea nån cache eller så när du installerar dem.)

Hoppas det hjälpte.

linus007 gillar detta.
  7. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det funkar tack så mycket!!!

8. Danzou

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Varje gång du ska installera en rom är det viktigaste att du tar bort dalwik cachen.

Sen om du går från t.ex orginal rom -> cm7 som du gjorde nu så ska man också wipea data. Så är det alltid om du ska gå från en rom till en annan. Men inte om du t.ex går från cm7 #xx till cm7 #xx då räcker det som sagt med dalwik cachen.

Kul att man kunde hjälpa.

linus007 gillar detta.
  9. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tja! Jag installerade den senaste cm7 nightly idag (*82) men kan inte ansluta min telefon till datorn. Jag har laddat ner lg:s drivrutiner massor av ggr, dock lycka jag inte få det att funka? Jag hade cm7 nightly *81 innan och där fungerade inte heller usbanslutning, datorn reagerar inte? Jag testade även som någon forumit skrev att sätta på och stänga av USB-debugging, problemet löste sig dock inte då heller :( Någon som upplevt samma sak eller vet hur jag kan fixa det?

Tacksam för hjälp!

10. Danzou

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Gå in i datorns enhetshanterare när mobilen är inkopplad och kolla om du har nån USB drivrutin med ett utropstecken över sig. har du det så högerklicka på den och välj uppdatera drivrutin.

1. tryck på "Välj drivrutinsprogram som redan finns på datorn"
    2. tryck på "Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn"
    3. Bocka ur "visa kompatibel maskinvara" och leta reda på LG och markera drivrutiner som heter typ "LG Android USB Device"

Hoppas de funkar.

linus007 gillar detta.
  11. xciter

xciter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem, har skrivit om det i några trådar, inget funkat hittills. (dock har jag #70, och haft problem sen #50 typ) På supporter kopplade dom vidare till specialtekniker som så att jag skulle byta usbsladd. Det funkade inte heller. Jag får inga enheter med utropstecken i enhetshanteraren. Därför kan jag inte använda nvflash för att gå till stock, det skulle kunna hjälpa. Åt minstonde kan man skicka in den då.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

12. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag löste problem tack vare Danzou (2 inlägg ovanför). Du väljer bara usb-enheten som det står sammansatt på. Det funkade för mig :D. Hoppas det löser sig!

13. SimDroid

SimDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har du testat avinstallera alla drivrutiner från LG som eventuellt ligger kvar i datorn, och sedan installera drivrutiner genom LGMobileupdate, och testat på samtliga USB-portar på datorn?

14. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan
    Någon mer än jag som har problem med att simkortet tappar connection med telefonen och jag får skriva in pinkod på nytt?
    telefonen är rootad och cm7 ligger inlagd. har även bytt simkort två ggr...
    Någon som känner till om detta är en känt problem? :S

tack på förhand

15. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    ja, det är ett känt fenonmen. men nu var det länge sedan jag själv hade en. vilken build kör du med?

16. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jo jag hade ett tag samma problem, men uppdaterade helt enkelt till en nyare nightly och vips var problemet löst för mig iaf

17. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jadu ingen aning, var hittar man den informationen?!

Min tanke var att de var fel på telefonen så jag tänkte göra en fuling och "DOA" den men då är de inte ett alternativ om de är rommen de hänger på... ?!

18. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okey, jag har gått in i ROM manager och uppdaterat, blev inget bättre? Annat väg att gå???

19. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Gå in i inställningar->om telefonen->scrolla längst ner och kolla datumet under MOD.

Testa även att byta till nyaste nightly, genom cwm, har läst att någon haft problem genom ROM manager.

20. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej! Har haft cm7 ett antal veckor nu. Den första veckan var batterietiden dålig, men laddade ner en app (batterycalibration) och plötsligt var batteritiden riktigt bra, tyvärr höll detta bara i sig i 2 veckor typ :(, nu är batteritiden extremt dålig (vi snackar max 3 timmars surfande). Har testat att göra om battery calibration både via appen och via cwm, men fortfarande lika kass batteritid. Någon som kanske kan hjälpa här? Vore mycket tacksamt!

Sent from my O2X using Tapatalk