Fråga: CM9 eller CM10?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av PatrikDroid, 27 okt 2012.

1. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Hej!
    Har några frågor som jag inte riktigt blir klok på...
    Jag har inte riktigt tid att testa själv så jag försöker hitta lite underlag huruvida CM9 eller CM10 är att föredra. För tillfället kör jag CM9, och är nöjd med funktionaliteten, men inte med stabiliteten. Vad tycker ni, ska jag uppdatera till CM10? Och i så fall, hur gör jag enklast för att gå från CM9 Nightlies till CM10? Kan jag göra likadant som när jag slänger i en nyare version av CM9 Nightlies, eller måste jag göra "som vanligt"?

En sak till.. Samsungs mjukvara är ju bara bra på ett enda vis vad jag förstått, och det är ju stabiliteten. Men det är också det jag är mest ute efter egentligen. Kanske skulle jag bara återställa telefonen till officiell mjukvara och roota för att kunna ordna med funktionaliteten? För egentligen går jag väl inte miste om några häftiga funktioner i CM9/CM10 för att jag går tillbaka till Samsungs mjukvara, eller? De har väl fixat till det mesta nu? Jag köpte ju telefonen när det var 2.3 och då var det ju en stor fördel med CM9.

Så bottom line: Ska jag återställa, uppdatera till CM10, eller fortsätta med CM9?
    (Om jag rekommenderas uppdatera till CM10, kan jag uppdatera på samma sätt som jag slänger in en ny release av CM9?)

2. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

3. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

ICS om jag fattar rätt?
    Planeras den uppdateras till JB? Vad säger ni andra? Är Neat Rom det man ska ha eller? :)

4. Kåbe

Kåbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Neatrom är ett väldigt bra alternativ om du vill ha stabilitet.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

5. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Men samtidigt vore det skönt med Samsungs mjukvara om den duger numera, vilket den väl gör.. eller? För då slipper jag klydda mer med att flasha..

6. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

den kommer nog uppdateras till jb när samsung släpper jb till s2

7. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Allright, men är det någon som vet om jag från CM9 kan flasha in CM10 utan att whipea allting? Alltså om jag kan installera en CM10 rom på samma sätt som om jag bara skulle uppdatera befintlig CM9 rom?

8. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Om någon annan undrar samma sak så kan jag berätta att jag efter många om och men kom fram till att det bara var att installera precis som vanligt, bortsett från att man behöver göra en factory reset också. Så en backup kan vara att föredra, men den fick man inte göra med titanium, så jag provade med mybackup, och när jag installerade mybackup i CM10 så kunde den inte känna igen min backup längre :)
    Så fick börja om från början. Det har varit en låååååååååång dag.