Fråga: CM9 lika stabil på S3an som S2an?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av seppteppi, 8 sept 2012.

1. seppteppi

seppteppi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja som rubriken lyder, jag har en S2a med CM9 och har inga som helst problem. Allt funkar klockrent, har inte hittat några buggar alls och det är lite så jag vill ha det, orkar inte flasha om dagarna i ända. Utan vill ha en stabil release direkt.

Dock har jag börjat snegla på S3an, men byter ENBART om jag kan ersätta äckel touchwiz med cyanogenmod. Är det någon som har kört CM9 på båda och kan jämföra mellan pekfingret och tummen? Annars väntar jag på byte när det finns en stabil CM10 och luren gått ner ytterligare i pris.

Eller tycker ni att jag ska handla en direkt?

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

CM9 är väldigt stabilt. Jag körde det några dagar och hittade inga märkvärdiga buggar.

Detta är dock det som inte fungerar:
    • FM-radio (finns webbradioappar på Play)
    • exFAT-stöd för de som har sådana formaterade minneskort. FAT32 stöds dock.
    • Samtalsljudet kan försvinna helt beroende på modemet du kör.
    • Väcka enheten med volymknappar kanske inte fungerar, då den sover för djupt. (Det är så med alla Samsungmobiler, med Galaxy Nexus som undantag)
    • TV-fungerar inte och kommer aldrig fungera; alltså streama till TVn via hdmi

Förutom det, så tror jag inte det finns några andra buggar.

EDIT: Jag kör dock nu med touchwiz då jag ännu inte kan vara utan just exFAT-stödet, då jag kör med ett 64GB-minneskort.

seppteppi gillar detta.
  3. seppteppi

seppteppi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack! Alla de buggarna kan jag leva med, förrutom samtalsljudet. Men det går väl experimenta lite med olika radios för att få det att fungera. Hade dessa bekymmer med S2an också, men fick ordning på det med GetRIL. Verkade vara nått därimellan för min del.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Dessa problem tror jag de flesta Samsungmobiler bråkar med, men teamhacksung är otroliga killar som har lyckats göra det så stabilt som det bara går.

Ja, samtalsljudet går att fixa genom att testa olika modem. Jag personligen kan rekommendera LH1-modemet. Det funkade galant för mig!