CM9 stabil webbläsare?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av percoolio, 29 mar 2012.

  1. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    De webbläsare jag testat hittills hänger sig när man byter mellan porträtt- och landskapsläge och tvärtom. Många av de små problemen som funnits i betorna har gått att åtgärda med vissa appar, så tänkte höra om någon testat en annan webbläsare där det fungerar bättre? Eller så kanske man får vänta på den stabila ROM:en.

    Kör Nova HD RC16-29 nu, men testat Owain's (som Nova HD bygger på), flera andra KANG's men har haft samma problem på alla.

    Har alltså inte bytt pga det här problemet, men har märkt att det funnits på alla :)
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Nu precis som tidigare så är bakomliggande orsak fortfarande att vi saknar fullt Ice Cream Sandwich-kompatibla drivrutiner för grafikkretsen i våra telefoner. Och detta i sin tur orsakar dessa grafik-relaterade buggar med FC:s och svarta artifakter i webbläsaren. Vi sitter i samma rävsax i väntan på Nvidia och/eller LG, källkod eller officiell ICS-kernel från LG som vi kan hijack:a för CM9.
     
  3. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Jo, har tänkt på det, men det går ju med nästan alla andra appar? Borde det inte vara lika krävande (telefonen arbetar på samma sätt för) att ändra format i t.ex. youtube-appen som i webbläsaren?
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Nope, tydligen så är det inte så. Och allt efter att tiden går så anpassar sig även fler och fler program till att börja utnyttja de nya funktionerna som ICS grafiksystem har att erbjuda... Men som då saknas på våra telefoner, med andra ord så är risken stor att andra program börjar uppträda konstigt allt eftersom att de uppdateras.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk 2 Beta-4
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Det är faktiskt en webbläsare som fungerar utan att stänga av sig när porträttläge intas, och det är opera mini. Jag har aldrig haft en fc med den. Med de andra webbläsarna händer det med jämna mellanrum.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  6. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Ahaa.. okej! Får köra den då.