Tips: CNET Artikel: WIFI, GPS, BT, Omstarter - Asus's Gary Key Förklarar läget.

Diskussion i 'ASUS' startad av Andreas527, 18 feb 2012.

  1. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    plun och Lobo gillar detta.
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Utmärkt !!

    XDA General är i det närmaste oläsbart förnärvarande..... värre sörja av trådar/skriverier får man leta efter.:P

    --

    För mig är det sedan viktigast att kunna låsa upp bootloadern och att kunna få in en recovery inkl skräddarsydda romar....:teeth:
     
  3. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Dålig journalistik

    Intressant artikel (tack för tipset!) men där journalistens talanger ger jag inte mycket för. Det finns mycket i intervjun som journalisten hade kunnat följa upp på men istället låter Asus få sista ordet. Rädd om annonsplatserna?

    Några exempel där journalisten struntar i följdfrågor:


    • We took the only step possible in this case and removed GPS from the official specifications shortly after the unit went on sale. We apologized for this inconvenience

      Finns mycket annat de kunnat göra, Apple t ex valde en annan väg när de hade antennproblem. Varför ingen prissänkning fastän produkten nu var sämre än när den lanserades och priset sattes? Hade jag inte hängt på diskussionsforum hade jag aldrig sett en ursäkt från Asus.

    • We just released firmware 9.4.2.13 to address this problem, and early reports indicate widespread success.

      Jovisst släppte de den uppgraderingen men den skapade ju lika många problem som den löste, Asus drog in den i resten av världen.

    • The GPS performance varies depending upon region, environmental conditions, and of course, the unit.

      Så hur väl GPS-en fungerar beror på enheten? Vad säger det om Asus tillverkningsmetoder och kvalitetskontroll? Här vore det läge av journalisten att fråga om de glappkontakter som upptäckts.

    • Location, environmental conditions, and router setup can also affect performance, so we usually suggest that users check their router settings and tune for best performance with the unit.

      Varför måste jag ändra min routers wifi-inställningar för att Primen är kräsen? Fungerar andra enheter med mina inställningar ska Primen också göra det i enlighet med dess specifikationer.