Problem: Comviq/Conmodo nekar garanti på Pixel Fold – Krossade skärmen vid undersökning

Diskussion i 'Google Pixel 9 Pro Fold (2024)' startad av heybaberiba, 30 jan 2026 kl 14:29.

1. heybaberiba

heybaberiba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Behöver råd gällande ett garantiärende som spårat ur totalt.

Har en Google Pixel 9 Pro Fold (< 2 år gammal) som fick den klassiska "dödspixel-linjen" / spricka i vikningen (crease). Inga tappskador, ytterglaset var helt intakt, bara den inre panelen som gett upp (stressfraktur).

Skickade in till Comviq (Conmodo) och åberopade garanti/reklamation.

Nu till det sjuka: Får tillbaka besked om att garantin nekas för att skärmen är "krossad/yttre åverkan". Får bilder från verkstaden som visar att skärmen är helt demolerad (ser ut som spindelnät/kross). Detta stämmer INTE med skicket jag skickade in den i. Jag har foton från inlämningsdagen som visar ett helt glas (förutom den vertikala linjen i viken).

När jag ifrågasatte detta erkände Conmodo i mail: "Då det redan var en skada på telefonen [...] så finns det alltid en risk att skadan blir värre/större när en tekniker undersöker enheten, tex. när enheten öppnas/stängs."

Sammanfattning:

1. Jag skickar in en lur med garantifel (stresskada).

2. Verkstaden öppnar den och krossar hela skärmen.

3. Comviq nekar garanti och hänvisar till krosskadan som verkstaden precis erkände att de kan ha orsakat.
    Comviq vägrar ge sig trots att jag påpekat att de förstört bevisningen för ursprungsfelet. Någon som varit med om liknande med Conmodo/Pixel Fold? Är det ARN nästa eller har ni tips på hur man når fram till någon med mandat på Comviq?

Bifogar före bild (Innan inlämning) efter bild (Hos verkstad)

Mvh