Comviq kontant för företag

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Dockland, 31 mar 2013.

  1. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag funderade lite på vad som skulle hända om ett företag med exempelvis 5000 anställda säger upp avtalen med Telia/TDC eller Telenor och köper in 5000 kontantkort för 245:-/månaden.

    Fria samtal, sms och 3GB surf för alla anställda. Det låter som en bättre deal än med åtminstone TDC som vi har idag.

    Vad tror ni?
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 897
    Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Hade ju varit intressant, men jag gissar att ni då tappar supporten företag har.

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk HD
     
  3. tohe

    tohe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    administrations kostnaden för 5000 kontantkort...

    Nu är jag inte fullt insatt i TDC/Telia/Telenor avtalen men antar att det ingår växel, support + lite andra tjänster där.
    Sen tänker jag på administrationskostanden + hanteringen av 5000 kontant kort.... skulle nog inte vara värt den eventuella kostandsbesparingen.

    Ett alternativ kan vara att se över avtalet med TDC ?
     
  4. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det betyder i praktiken att de anställda själv måste göra all felsökning och så vidare. Sen en massa jobb för löneavdelningen som ska betala privata telefonkostnader osv.

    Som företag köper du oftast hel lösning ifall du är så stor.
    Är det 5000 anställda så har man kontaktpersoner på företaget som sköter allt snack med operatören. Support dygnet runt, växelsystem så man kan ringa gratis internt, koppla samtal osv.

    Hela den biten försvinner och ansvaret läggs på den anställlda.
     
  5. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Sant så sant.
     
  6. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Så, jag tror den som har hand om telefonbudgeten kommer jubla då siffrorna ser mycket bättre ut. Men sen kommer det kosta på bitar som är mycket svårare att se. Anställda som får sitta i telefonkö i 20 minuter varje gång, efter tre samtal beställs ett nytt SIM-kort.

    Dessutom kommer säkert varje anställd välja sin telefon själv istället som när man har företag köper in ett gäng telefoner av samma modell. Betydligt lättare att felsöka på! Alla på kontoret som har iPhone 10 har problem med brutna samtal på Höga toppen, fungerar bra för de som Samsung 10. Vid felsökning visar det sig att det finns en bugg i mjukvaran för masten som står på Höga toppen.

    Det felet om alla har olika telefoner, skulle ta betydligt längre tid att hitta.
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nu har inte Comviq någon telefonkö, så de anställda kommer inte att kunna sitta i en sådan.

    Sen finns det väl ingen anledning att ett företag skulle skaffa kontantkort, när abonnemangen kostar lika.
     
  8. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    hehe sant.
    Men en chatkö då :)
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För kontantkortskunder erbjuder Tele2 fortfarande kundtjänst via telefon :)
     
    acr gillar detta.
  10. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 200
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att man får det. På privatabbonemang brukar det stå i vilkoren att det inte får användas för kommersiellt bruk. Detsamma gäller garanterat kontantkorten. Om ett stort företag bryter mot detta så lär operatören vidta åtgärder.
     
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Står inget om det i "Abonnemangsvillkor Comviq Mobil abonnemang".
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hos Comviq gäller istället en maxgräns på 12000 minuter och 10000SMS/månad, om den överskrids har Comviq rätt att "vidta åtgärder".
     
  13. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    De hade det tidigare, men det är tydligen ändrat till helt obegränsat nu. Jag hittade inte detta villkor på comviqs villkor/avtal längre. Det stod på deras sida tidigare, men verkar blivit bortplockat.
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du kollar i prislistan för deras abonnemang står det längst ner: https://www.comviq.se/Files/F12887_ComviqFastpris_Prisplan.pdf

    Jag hittar det dock inte för deras kontantkort.
     
  15. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Prislistan du länkar till: "Priserna gäller från och med 31 oktober 2012."

    Prislistan jag länkar till: "Priserna gäller från och med 7 mars 2013" för kontantkort.

    https://www.comviq.se/files/F130170-2_Fastpris_prislista_uppdaterad_HR2.pdf

    Där står inget om specifik mängd, annat än för mobilt data. Så din prislista är den gamla och inaktuell.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du läste nog inte vad jag sa. Den prislistan jag länkade var för deras abonnemang "Fastpris". Prislistan du länkade var för kontantkort, skillnad där alltså.

    Jag skrev också "Jag hittar det dock inte för deras kontantkort." - med det menade jag att jag inte hittar att det skulle finnas någon liknande begränsning på deras kontantkortsprisplaner.
     
  17. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag förstod. Jag frågade specifikt om just kontantkortet i trådstarten, avtalen skiljer sig således antagligen.
    Fastpris kontantkort hade samma begränsningar innan den 7:e mars.
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då har jag klart för mig hur du menade :)