Comviq upplåsning/rootning

Diskussion i 'Blade' startad av 91löken, 11 apr 2011.

1. 91löken

91löken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Har efter mycket funderande bestämt mig för att slå till på bladen, men jag har lite frågetecken jag skulle behöva reda ut innan köpet som jag hoppas ni kanske kan svara på.

Det första frågan är vad som krävs för att kunna använda ett telia-sim i telefonen? funkar det att låsa upp den genom exempelvis guiden på modaco forum eller krävs det en så kallad rootning?

Andra frågan som om det krävs rootning av telefonen för att kunna använda den som wifi-router/tether till datorn?

2. ekanboy

ekanboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde koden från denna sidan:

http://arrtoo.x10.mx/unlockBlade.php och vips var min Blade upplåst :D + att det var gratis,jag testade nämligen efteråt med ett Telia simkort som....FUNGERADE :money::money::money:

Lycka till ;)

3. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Android 2.2 stödjer wifi tether per default, finns officiella 2.2 uppdatering från både comviq och telia, har dock inte provat då jag kör root+custom rom.

4. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Är intresserad av detta också. Har själv en Nexus One som ju är helt operatörslåst, som jag sedan root:at och lagt in CyanogenMod på.

Försvinner operatörslås på en Androidlur när man byter ROM, eller är det på något sätt kopplat till hårdvaran?

/Söder