Comviqs 2.2 eller Tele2:s 2.2?

Diskussion i 'Blade' startad av RoadHazard, 7 apr 2011.

1. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ja, Comviqs officiella 2.2 har ju släppts, men inte Tele2:s. Vad är skillnaden? Operatörsmässigt har det ju ingen betydelse (Comviq är Tele2), så varför ha två olika versioner överhuvudtaget (varav den ena inte har släppts än)? Är det olika bloatware på dem? Inser att ingen har testat Tele2:s än, men tänkte att folk kanske har en aning ändå.

Jag har en Blade köpt hos Tele2, och använder ett Tele2-abonnemang. Bör jag vänta på Tele2-versionen av 2.2, eller kan jag precis lika gärna trycka in Comviq-versionen?

2. ekanboy

ekanboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Borde inte vara något problem! Jag installerade COMVIQ uppdateringen på Blade som har Tele2 abbonemang,fungerar perfekt,borde väl vara tvärtom också?!

3. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jo, det var ju min tanke också... Är dock fortfarande intresserad av att veta varför de överhuvudtaget har två olika versioner. Har Comviq-versionen saker inbakade som är specifika för just Comviq?

4. bfly

bfly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Lade in den på frugans mobil och konstaterar att de har, en massa fult kontantkorts skräp bla :(

5. Hobbeboy

Hobbeboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

comviq uppdateringen finns 5 program specifika för comviq som jag förmodar du inte får med på tele2 uppdateringen.

Dom kräver alla att du har ett comviq kontant kort och fungerar inte med ett tele2 abonnemang (jag har testat).

Det är program för att kolla saldo, ge bort saldo från kortet till någon annan, tanka på mobilen (fungerar inte man kommer till comviqs hemsida), en länk till comviqs sida och ett program för att se på webb tv.

Har svårt att tänka mig att det skulle vara någon större skillnad på tele2 uppdateringen förutom att dom programmen tagits bort.

6. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Då låter det ju helt klart som en bättre idé för mig att vänta på Tele2-versionen. Om det faktiskt är användbara program som följer med (kolla dataförbrukning, osv - vilket jag iofs även kan göra via deras hemsida) så låter det ju inte så farligt.