[Coolt] Square offentliggör sina framtidsplaner; egen Market och massa klassiker.

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 22 sept 2011.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ganska överflödigt när det finns emulatorer. Men ändå bra antar jag. Samt att deras gamla spel är väl det enda som är spelbart i min mening :)

3. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Det går inte att berättiga allt med emulatorer.
    1. Spelupplevelsen blir bättre med ett spel och en spelskärm anpassad för din telefon. De kanske rent utav fixar sprites och högupplösning, vad vet vi? Men det blir ju klart mer anpassat och mer njutningsfullt spelande.
    2. Square kan förhoppningsvis se lite pengar rulla in i och med detta. Att folk köper deras produkter igen. Visst, det går att betala för sig om man kör emulator också, men handen på hjärtat, har du gynnat spelbranschen ekonomiskt med ditt emulatorspelande? Har någon du känner gjort det?

Själv kommer jag att köpa såväl Chrono-spelet (-spelen?) och alla andra högkvalitativa klassiker de optimerar och släpper till Android. Jag hoppas att fler utvecklare följer i deras spår!
    Jag är dock skeptisk till ÄNNU en alienerad Market. EA har en, Amazon har en, Google Android har en... Ska alla ha en?

4. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

CHRONO TRIGGER! WOOOO!!! :-D

Surt att de ska köra sitt eget race med egen market, varför kan de inte köra på officiella market för? :-/

5. Kalabalik

Kalabalik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För då tar Google en del av intäkterna?