Hej, jag har nyligen köpt Copilot och har kört samma rom ända sen dess. Jag har inte vågat byta ifall det skulle bli strul med Copilot. Jag minns nämligen innan köpet av Copilot så sa supporten att om jag förlorar mobilen eller byter OS så måste jag avaktivera licensen och sedan kontakta dem när jag fått min nya mobil. Detta får mig att tänka på om jag byter "OS" alltså om jag som kör rootad byter upp mig till 2.2 och sedan kanske märker att 2.2 på Heron inte funkar till 100% eller att jag inte tycker om rom:en helt enkelt. Hur gör jag då? Ska jag avaktivera licensen varje gång och kontakta dem? Låter jätte krånligt, någon som har ett svar på min fråga?
Men han HAR ju köpt den. Då är det väl inte oärligt att köra en crackad version bara för att den köpta kanske inte fungerar bra? Det är ju lite som med musik, det är lagligt att gå förbi ett kopieringsskydd om det krävs för att man ska kunna spela upp musiken på sin spelare.
Jag flyttade min licens från min gamla till min nya. Det var bara att gå in i inställningarna, avregistrera licensen för den gamla telefonen sen avinstallera appen. Sen in i nya telefonen, installera appen och ange mina registreringsuppgifter - tada, allt funkade direkt.
Jo jag är med på det när jag ska BYTA telefon men nu undrade jag om det inte finns ett smidigare sätt att avaktivera min license när jag hoppar mellan olika roms. Eller om den helt enkelt inte berörs av om jag byter roms? Utan om man bara byter telefon.
Wipe ext Har exakt samma funderingar och skriver därför ett inlägg i tråden för att väcka den. Jag undrar också om wipe ext påverkar CoPilot. I Astro jag se CoPilotmappen och där finns bl a 2 GB kartor. Så den mappen kan väl inte ligga på Apps2SD partionen? Och en wipe ext rensar väl bara den delen av kortet och inget annat? Om det låter förvirrat beror det väl på att jag inte så är insatt Men då hoppas jag att någon som kan sådant här blir upprörd och skriver ett inlägg för att förklara hur det egentligen ligger till
Haha, kul att läsa här. Jag köpte (obs, köpte!!!) copilot för europa ganska tidigt genom min rootade G1:a. När jag sedemera köpte N1 så flyttade jag licensen över till den (precis som sagts här ovan - Jag hade kopierat apk:n ifrån G1 eftersom stock n1 inte hade betalapparna synliga förstås). Efter en tid så rootade jag min N1 (cyan) och ominstallerade copilot. Allting gick utan problem och copilot fungerade som vanligt (det kom en version i samma veva som detta som hade stöd för just N1 vilket inte var fallet en tid innan). Det senaste som hände var att jag lade på den inofficiella 2.2:an och där slutade copilot att fungera för mig beroende på att stöd för 2.2 (då) inte fanns för tillfället. Så länge det handlar om samma telefon (med samma imei, etc) så ska det vara lugnt. M v h Danne