Jag har fått copterfilm monterat på mina mobiler i flertalet år och säkerligen hunnit med att få minst 100 mobiler applicerade med copter displayskydd.
De har varit androids wp8 etc, (tror ej det är relevent egentligen). Hur som haver så införskaffade jag mig en ip5s i dagarna, och självfallet ville jag även ha copter där(ps denna tråd är ej känsla eller vare eller inte vara utan) så i vanlig ordning uppsökte jag butiken som jag handlar dem ifrån, och i vanlig ordning sätter samma person som vanligt på skyddet, all good trodde jag i men enfald.
Ca 1h efter påläggningen så upptäcker jag hemma i soffan att mobilen från "midjan" och ner har en kraftig indikation om vatten/vätske skada.
Det har nu gått ca 18h sedan incidenten och jag provade starta den igen och det ser mer eller mindre likadant ut, för att inte säga snäppet värre ut.
Jag har självklart kontaktat butiken/personen och skall få klarhet idag vad de förväntas göra i detta fallet, så det är heller ej detta denna tråd handlar om.
VAD den dock handlar om är(skrev detta i tidigare stycken som en background) har detta hänt någon annan person? jag har fram tills nu fått info om att copters "vätska" skall vara elektronikanpassad så mobilen i sig inte skall bli skadad av vätskan. Så man undrar ju om det just är denna ip5s som ej var riktigt tät eller om de var något fabrikationsfel på just denna vätska.
Det jag gjort nu är att googlat detta innan, och det ENDA jag hittar i sammanhanget är en tidigare trådskapre från 2011 där han lyckas med något liknande på en htc mobil. så jag tror knappast det har med att detta är en ip lur trots att det är lite skumt att det händer just nu, men som sagt ödets nyck.
Så för er som orkat läsa enda hit, har detta hänt er eller har ni hört något liknande?
tacksam för svar

Click to expand...