Copy+Paste mellan telefon och dator

Diskussion i 'Frågor och support' startad av azzid, 28 okt 2010.

1. azzid

azzid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag sitter framför datorn och tittar på en snutte text som jag bra gärna skulle vilja bära med mig in till rummet bredvid. Är det någon som har hittat någon app/kommit på något smidigt sätt för att kunna lyfta över information mellan dator och telefon?

En väg att gå är ju att skapa en textfil och kopiera den till telefonen, men därefter vet jag inte ens hur jag skulle göra för att läsa den (jag har en HTC Desire).

Coolt vore ju en liten demon/ruta i windows som jag kunde skriva/kladda i bäst jag vill och som sedan synkar mot en motsvarande ruta i en app i telefonen bara jag har den injackad på datorn.

Någon som greppar vad jag far efter? Någon som har några bra förslag?

Vänligen,
    Mattias

2. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Chrome2Phone finns ju på Market men förutsätter att du kör Google Chrome och det handlar mer om att skicka websaker till mobilen.. Typ URL's..

Enklaste sättet att flytta filer mellan datorer och mobilen är helt klart Dropbox..

3. azzid

azzid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Chrome2Phone ser ju riktigt trevligt ut, motsvarande fast som en skrivbordsapplikation hade ju varit helt spot on.

Eftersom jag inte kör chrome provade jag istället FoxToPhone (https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/161941/) vilken verkar fungera bra den med.

Tackar!

4. cewan

cewan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

TalkMyPhone?