Creative ZiiO 7" - Måndagsex?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Lambda, 30 jan 2011.

1. Lambda

Lambda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var inne på Teknikmagasinet nu i helgen och hade med mig ett minneskort laddat med lite klipp för att kolla exakt hur kapabelt filstöd den har. Förvånande nog spelade den inte ett enda! Inte ens demoklippet som fanns i spelaren fungerade när vi försökte starta den.

Min fråga till er som har en eller har testat den är om den var paj eller om man måste göra något mer med den innan man använder den? Till exempel någon registrering eller nåt sånt dumt?

2. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Min ziio har spelat upp alla video filer som jag har testat, förutom HD filmer..

Sent from my ZiiO7 using Tapatalk

3. Lambda

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt svar!
    Du behövde alltså inte göra något märkvärdigt alls för att den skulle fungera?

Trist bara eftersom jag hade tänkt att slå till på en själv i helgen men fick kalla fötter när den i butiken inte fungerade alls.

Hur nöjd är du med din?

4. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB

Jag är ganska nöjd med den, den fungerar perfekt nu när jag installerat LauncherPro Plus på den för att jag inte gillade stock launchern. Det negativa med den är att Wi-Fin bryts varje gång man stänger skärmen om väntar 1-2 minuter men det stör inte mig haha, och att den inte har Android Market, den har ZiiStore och där har dom max 20 olika apps, och alla är skit, men annars så är den grym! Vissa spel fungerar inte ens att installera, och vissa fungerar inte ens på den men jag bryr mig inte om det. Men det är otroligt skönt att ligga i sängen eller sitta på bussen och kolla på film på den, grym bild och ljud. Det ända jag saknar med den är att den borde ha 3G men annars så är den värd priset tycker jag iallafall :)

Fråga mig frågor om den ifall du fortfarande tvekar på att köpa den, jag svarar gärna :)

5. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Juste! Jag testade spela upp en HD film på 720p men det fungerade inte, sen läste jag om att RockPlayer skulle fungera för det men filmen laggade då... Det kanske finns ett annat program som man kan använda för att se på film :)

6. Lambda

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah vad bra att du är nöjd och tackar för svaren. Jag har inte tänkt att spela på den utan mest ha den för att titta på tvserier när jag pendlar till jobbet så för mig är det viktigt att video delen av den funkar bra. Har du behövt koda om video något eller har den tagit allt du kastat på den?

För priset verkar den ju vara väldigt prisvärd. Det är synd att det inte är fler affärer som har den inne i butik bara så man kan få testa en som fungerar.

Andra program som jag känner till förutom just Rockplayer är väl arcmedia som jag hört talas om.

7. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Den är otroligt grym att kolla på filmer eller serier på, jag behöver inte koda eller konvertera dom till en annan fil typ eller nått sånt, drar bara och släpper in den i mappen Videos sen är det bara att kolla! :D

Jag beställde hem den från OnOff för 2500 kr. Beställde hem den på en fredag och fick den på tisdagen så det gick snabbt iallfall. Men köp den ifall du vill se på serier, skärmen är perfekt för det, föredrar hellre en 7 tummare än 10 tummare när jag ska åka någonstans :)

8. Lambda

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad bra jag känner mig en smula lugnare inför ett köp nu :D Tackar för hjälpen än en gång.

Det blir nog 7 tummaren för mig med. Det är precis lagom storlek på den för pendling precis som du säger.

9. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Haha det är lugnt :)

10. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tjena Tookie och ni andra!

Jag o frugan har börjar fundera på att köpa nått till bilen så vår dotter kan kolla på film osv!

Om man skall få nått bra så kostar en DVD spelare typ 1300:- då tänkte jag pryltokig som man är att lägg till en tusing så får du mer värde för pengarna!

:)

Var och kände på en idag på teknikmagasinet fick dock bara starta upp den så som den startas första gången.....när man ställer in språk osv! Men skärmen kändes helt ok!

Nu har jag några frågor: Finns det nått datum för när den kommer få android 2.2?

Jag läst nått om att Google inte ville godkänna den för att den inte har GPS?

Vad är den stora skillnaden mellan 2.1 och 2.2 ? Är ny i Android världen kör HTC DHD o är supernöjd!

Varför funkar inte market? och går det då inte att ta hem de små spelen som min dotter roar sig med på min mobil?

hoppas du ser detta
    ¨
    mvh

Edge

11. jmk

jmk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lägg till några hundralappar och köp en archos 70 om ni behöver en "videospelare". Creative verkar mest ha satsat på att göra en bra musikspelare.

12. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Håller med till 100%. Efter 3:e uppdateringen till Froyo så är jag skitnöjd! Värd varenda krona över Ziio. Enda smolket i bägaren är att mpeg2+ac3-pluggen kostar €15:(