Cubot S500

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av flipp, 2 juni 2016.

1. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8.737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

2. flipp

Mottagna gillanden:
    8.737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fick hem den här telefonen idag. Ville komplettera min Nexus 6 med en mindre telefon som är smidig i fickan. Gjorde rätt mycket research innan och de verkar vara en av de bättre alternativen för dryga tusenlappen. Har tidigare haft Redmi 3 (5 tum) som jag gillade men S500 är elegantare, tunnare och mer välbyggd (extremt solid och vridstyv). Återstår att se om den även känns bra att använda.

3. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

I stort sett samma hårdvara som i min Mlais Mx base. Denna, Mlais och många andra utgör avdelningen prisvärda lurar för 1000kr eller lägre.

4. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Du måste bli kungen av mobiltelefoner så många mobiler som du testar. :)

Av det jag läst om Cubot så brukar de ha bra batteritid och skaplig kvalitet.

5. flipp

Mottagna gillanden:
    8.737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    - Den är väldigt välbyggd och snygg. 2.5d glaset i kombination med tunnheten gör att den ser riktigt tilltalande ut. Dock hade kanterna gärna fått vara lite mjukare, inte den skönaste formen rent ergonomiskt.
    - Det kommer ta ett tag att testa batteriet ordentligt, gissar på en SOT på ca 5 timmar. Batteriet är ju väl tilltaget (2700mAh) så i teorin borde man kunna få ut riktigt bra batteritid.
    - Fingeravtrycksläsaren fungerar sådär, sämre än på Redmi Note 3.
    - Den är väldigt snabb vid normal användning, beror förmodligen på att den kör en nästan helt ren version av Android 5.1, märker inget lagg överhuvudtaget till skillnad mot Redmi 3 som laggade lite.
    - Både den bakre kameran och frontkameran verkar ok i dagsljus precis som nästan alla telefoner idag så det är väl ingen direkt bedrift.

Last edited: 3 juni 2016
    Krille1869 gillar detta.
  6. flipp

Mottagna gillanden:
    8.737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, det är sant. Det finns mängder av lurar med i princip den här hårdvaran för ca 1000 kr, det är nog mest byggkvalitet, utseende och batteristorlek som skiljer.

7. flipp

Mottagna gillanden:
    8.737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Retunerade S500. Gillade designen och flytet men den verkar lida av standby battery drain. En vanlig natt tappade den 15-20 procent när den låg orörd 8 timmar. Testade att tweaka diverse inställningar men ändå samma problem. Kan ha att göra med att batteriet inte hunnit kalibrerats men vill inte chansa då jag ska på semester om några dagar. Den verkar dock ha rätt bra batteritid vid aktiv användning.

8. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Tack för den infon, det är bra att veta för de som funderar på att köpa den.