Fråga: Custom ROM och CWM Manager Restore?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Hotlips, 20 aug 2011.

1. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Egentligen borde jag inte fråga då jag är väldigt nöjd med min stock S2. Men eftersom jag har väldigt goda erfarenheter av custom roms på min gamla Ur-Galaxy (I-7500) med Drakaz som lyckades få det gamla tröskverket att svälja både Donut och sen Gingerbread (om än lite laggigt).

Sitter just nu på en stock rom med CF-Root 4.0/CWM Manager 2.0 och undrar två saker:
    1. Har jag kvar CF-Root med fungernade CWM Recovery om jag slänger in en ROM som t.ex. Cognition S2?
    2. Måste jag mixtra med filsystemet (RFS/EXT4) om jag hoppar mellan stock och custom roms?
    Det jag är lite orolig över är just det att Chainfire verkar ha varit inne och moddat CWM Recoveryn för att kunna köra via sin CWM Manager. Då jag kommer från LG 2X träsket och har den mod/recovery-cirkusen i färskt minne så vill jag vara säker på att det går att hoppa mellan stock och custom roms direkt i telefonen utan att behöva gå via ODIN eller liknande.

Last edited: 20 aug 2011