Custom Rom

Diskussion i 'Magic' startad av Dezent, 17 jan 2010.

1. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Hejsan!

Jag vill väldigt gärna fixa in en egen rom i min telefon. Bara det inte är 1.5 så är jag glad :)

Saken är att jag vill fortfarande ha alla Google apps, och vanliga kontaktlistan osv.

Istortsätt original fast bara med 1.6 eller 2.1 om det nu har kommit en bra rom. Så förslag vore jättesnällt sen hur jag ska gå till väga för att lyckas :)

Min telefon:
    PVT 32A
    HBOOT 1.33.0010
    CPCD 12
    RADIO 3.22.20.17

//Dezent

Last edited: 17 jan 2010
  2. Fatality

Fatality Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fått min magic för några dagar sen är var totalt amatör tack vare denna forumet förstår man mer nu .

Har testat 4 olika roms

Myhero
    Superfast 1,6
    Cursesence ( tror jag den heter )
    Och cyanogenmod vilket jag och de flesta använder

Riktigt Riktigt bra rom tycker du borde testa den . Rekommenderas stort

MVH

3. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Android vanilla = superfastd 1.6 eller Cyanogenmod, båda kör android 1.6 och är stabila.

Vill du köra med Sense som Hero har måste jag nog rekommendera GyD 2.1.1 istället för Myhero.
    Myhero fungerade mycket bra men kunde inte visa alla apps på market, då dessa var "protected". Det är ännu inte patchat och han verkar inte jobba så mycket med rommen mer, GyD däremot har inte detta fel, bygger på ett senare ramverk från HTC och rommakaren har lovat att göra uppdateringar på rommen inom en snar framtid.
    CursorSense är också en stabil ROM med android 1.5 men denna måste du uppdatera radio, spl samt recovery.
    Då uppdatering av radio-partitionen måste gå 100% felfritt för att undvika en sk. brick är det rätt riskabelt om många undviker därför denna rom, även om guiden på xda fungerar felfritt i de flesta fall