Problem: CWM: internt och externt minne

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av lassekongo, 16 december 2011.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har CWM 5 och har cyanogenmod 7.1 på min SGS. När jag går in i CWM och väljer "install zip from sdcard" och sedan väljer "install zip from internal sdcard" så kommer jag till mitt externa minneskort. Väljer jag "install zip from sdcard" kommer jag till minnet på telefonen d.v.s. det interna minneskortet. Jag misstänker att det kanske inte ska vara så här. Det känns som det kan jävlas om något skiter sig någon gång. Hur löser jag det?

Om jag går till rooten av telefonen med en filhanterare och sedan går till sdcard (/sdcard) så kommer jag till det interna. Om jag går till /mnt kommer jag till en mapp där jag kan välja mellan det interna och externa minneskortet. Där finns också några mappar som heter asec, obb och secure. Om jag går till /emmc kommer jag till mitt externa minneskort. Det kanske har något med det att göra? Är det så det ska vara?

Jag vet inte om följande problem är relaterat men om jag startar Rom-manager och väljer t.ex. "manage and backup rom" så står det att CWM inte är installerat. Det är kanske inte heller så bra?

Så, är det någon som kan hjälpa mig lösa mina problem? :)

2. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ingen aning om det har någon betydelse, men det var exakt lika för mig.. böt dock till ICS 2.5.5 för dryga veckan sedan.

Sent from my Nokia 8310 using Tapatalk.

3. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Inte jag heller men eftersom jag inte kan så mycket om flashning och sådant vill jag att allt ska funka så bra som möjligt :)

Men det löste sig efter flashningen till ICS? Vilken version av CWM har du nu och vilken hade du innan ICS? Hade du även problemet med Rom-manager?

4. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det där med minnet verkar vara som det ska...

Men ROM manager funkar inte som det ska. Det säger att CWM inte är installerat. När jag bootar in i recovery står det "CWM-based Recovery v5.0.2.6" så det är kanske inte "riktiga" versionen jag har utan någon cyanogenmodversion? Jag har CM:s kernel 2.6.35.12-gdf10700 pawitp@pawitpmbp #1. Är det någon annan som har samma problem?