Cyanogen frågor

Discussion in 'Blade' started by Tupac74, Jun 10, 2011.

1. Tupac74

Tupac74 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, Det är så att jag har installer Cyanogen 2.3.3 på min blade.

Jag älskar allt med romen, och tror inte att jag kommer återvända till 2.1 igen, Utan jag stannar.
    Men har några små problem med den och undra om nån av er kunde hjälpa/relatera till problemen eller om de bara är jag.

Jag har tweaket sönder skiten ur luren och fått den precis om jag vill ha den, Alla apps, Bakgrunden ( Använder LauncherPro, Föredrar den över alla andra )
    Har överclockad den till 652Mhz tror jag, För det räcker för att Plants Vs Zombies ska flytta på finfint.

Men batteritiden tar slut för snabbt, har vart tvungen o ladda den 3 gånger per dag ibland, Mest när jag spelar ZvP/WiFi/Höga Ljus, Jag vet att dem 3 drar väldigt mycket, Men det verkar vara lite för mycket jämfört med 2.1 stock, har gen1 mobilen har jag för mig.

Har installerat batteri doctor app, den hjälper lite eftersom den har en väldigt bra inbyggt appkiller, Fast skulle ändå vilja ha lite längre batteritid, finns det nån rekommenderat app ?, Förslag på overclock ?

Om jag har lägre än 600 börjar mobilen bli lite "seg", vill helst att luren flytter på överallt som nu,

Har haft på den i c.a 1 timme nu, mest använt kameran och är nere i 93%

Finns det några andra kända bugg ?
    Jag kan inte få sms tror jag, bad min mor att skicka över ett nr men har inte fått nått, fastän hon skicka 2 gånger,

Men man kan ringa och bli uppring utan problem annars, tack för hjälpen

Glömmde att fråga om vart man kan få tag på batteriluckor till luren ? har haft oturen som flera att den glappar,

Alter, Hjälper ett silikonfodral ? vill slippa klick ljuder när jag backar

2. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är frågan ?

3. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla om luren går ner i sleep mode ordentligt, lätt gjort genom att kolla om du kan väcka den med någon annan hårdvaruknapp än just power-knappen. Kanske ligger någon app och spökar och håller den vaken.

Kör förövrigt också cm7 och det kan hända att den använder mer batteri än SS (2.2), har svårt att avgöra då jag har pillat med den mkt på sistone. Annars drar ju tyvärr just spel väldigt mycket batteri, har själv lirat en hel del PvZ och kan lätt köra ur det på en dag.

Vet inte om du kan få tag på batteriluckor, bäst chans har du nog på ebay. Använder mig av silikonfodral, tycker det funkar bra. Inget märkvärdigt knak och sådant, förutom att knapparna i sig är lite halvplastiga.